آفتاب

افزایش اعتبار حوزه سینما، یارانه کتاب و مطبوعات در سال آینده

افزایش اعتبار حوزه سینما، یارانه کتاب و مطبوعات در سال آینده

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۰ درصد درآمد فروش بلیط کنسرت در کلان‌شهرها به خزانه دولت واریز می‌شود.

علی اصغر کاراندیش مروستی معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،عصر امروز در حاشیه اختتامییه آئین هفته فیلم و عکس در جمع خبرنگاران سمنانی با اشاره به افزایش مطلوب بودجه وزارت ارشاد اظهار کرد: برای سال آینده علاوه بر افزایش بودجه، الحاقیه‌ای به تبصره ماده هفت افزوده شده است.

وی افزود: به موجب آن الحاقیه، وزارت ارشاد می‌بایست ۱۰ درصد از بهای بلیط کنسرت‌ها را در کلان شهرها دریافت و به حساب خزانه واریز کند و معادل آن را دریافت و صرف امور فرهنگی کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در سال آینده بر اساس برآوردهای انجام شده اعتبار خوبی از این طریق به حساب وزارت ارشاد واریز می‌شود که صرف امور فرهنگی به‌ویژه مراکز فرهنگی غیر از مراکز استان‌ها خواهد شد.

کاراندیش مروستی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰ میلیارد تومان از محل وصول این اعتبارات به دست آید.

وی با اشاره به اینکه باید محاسبه شود که ۱۰ درصد اخذ وجه بلیط‌ها در کنسرت‌های برگزار شده کلان شهرها چه میزان می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود رقم ملاحظه‌ای از این محل به دست آید که این میزان اعتبار برای صرف امور فرهنگی در شهرستان‌ها هزینه می‌شود.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد بیان کرد: در سال آینده اعتبارات حوزه سینما، یارانه کتاب و مطبوعات نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت.

۲۴۱۲۴۱

انتهای پیام/ت

کد N2115927

وبگردی