آفتاب
وزیر فرهنگ :

قرآن، کانون تقویت دیپلماسی عمومی و فرهنگی کشورهای مسلمان

قرآن، کانون تقویت دیپلماسی عمومی و فرهنگی کشورهای مسلمان

تهران _ ایرنا _ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت و تاثیر دیپلماسی‌های فرهنگی و عمومی، تاکید کرد : کشورهای اسلامی باید با کانون قراردادن قرآن، زمینه‌های تقویت دیپلماسی‌های عمومی و فرهنگی و نزدیکی مردم مسلمان را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید عباس صالحی روز سه‌شنبه در دیدار با سفرا و نمایندگان کشورهای اسلامی با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات انجام گرفته در حوزه قرآنی و تشریح کارهای فرهنگی و هنری با موضوع قرآن، معارف و آموزه‌های کتاب آسمانی در 40 سال گذشته، گفت: هم اکنون نیز حجم گسترده ای از فیلم‌های سینمایی، انیمیشن، هنرهای تجسمی شامل خط و نقاشی و کتاب با محور قرآن در حال تهیه است.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن میان مسلمانان و در جهان اسلام، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران برای تبیین و معرفی قرآن و برنامه‌های مرتبط، شبکه‌های مختلف صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها را برای این مهم درنظر گرفته است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود با اشاره به زمینه‌ها، زیرساخت‎ها و ظرفیت‌های موجود برای فعالیت‌های قرآنی میان کشورهای اسلامی، اقدامات علمی و پژوهشی برای کارهای قرآن پژوهشی را از دیگر زمینه‌های فعالیت میان مسلمانان عنوان کرد.
صالحی یادآور شد : هم اکنون حدود 30 دانشگاه در ایران وجود دارد که به تدریس موضوعات قرآنی می پردازند‌.

ادامه دارد.......
فراهنگ** 1355** 9053
کد N2113666

وبگردی