آفتاب
معاون وزیر کار:

تقویت حوزه درمان نیازمند مشارکت سرمایه داران و خیران است

تقویت حوزه درمان نیازمند مشارکت سرمایه داران و خیران است

تبریز - ایرنا - معاون پارلمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تقویت و توسعه حوزه درمان در کشور نیازمند مشارکت سرمایه داران و خیران در اجرای طرح های این حوزه است.

به گزارش ایرنا، محمودرضا مشایخی روز شنبه در جلسه رسیدگی به مشکلات بخش درمان شهرستانه میانه افزود: همه مشکلات اجتماعی راه حل دارد و در شرایط کنونی با توجه به تحریم های دشمنان باید از ظرفیت سرمایه داران و خیران در حوزه درمان بهره برد.
وی با بیان اینکه وعده های بسیاری در راستای احداث بیمارستان و درمانگاه در سال های گذشته داده شده است، یادآوری کرد: با توجه به وضعیت کنونی تامین اجتماعی تحقق تمامی وعده ها امکان پذیر نیست.
مشایخی ادامه داد: با این وجود 5 مصوبه در بودجه سال جاری گنجانده شده که احداث بیمارستان در تبریز یکی از این مصوبات است.
وی گفت: مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان شهرستان میانه مطالباتی به حق است و این موارد در نزدیکترین زمان ممکن پیگیری می شود.
معاون درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه پلی کلینیک تامین اجتماعی میانه قابلیت شبانه روزی شدن با کمترین هزینه در کمترین زمان را دارد، گفت: سازمان تامین اجتماعی کشور در این راستا پاسخگو نبوده و با وجود مکاتبات و نامه نگاری های بسیار، پاسخی در این خصوص دریافت نکرده ایم.
جمال الدین نیکنامی به کلنگ زنی بیمارستان 327 تختخوابی در میانه در سال 95 و در زمان وزیر سابق بهداست، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و افزود: در زمان کنونی از سوی این وزارتخانه اعلام شده است که هیچ مصوبه و مجوزی برای احداث این بیمارستان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه از سال 1382 در حوزه تامین اجتماعی آذربایجان شرقی، سنگ روی سنگ گذاشته نشده است و این امر از عدالت به دور است، خواستار توجه و حمایت بیش از پیش سازمان تامین اجتماعی کشور در این زمینه شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه در خصوص استخر کارگران میانه گفت: رفع نواقص این استخر از سوی پیمانکار در مراحل حقوقی قرار دارد.
میراحد حسینی، از آمادگی این اداره کل برای اختصاص 10 میلیارد ریال برای تکمیل، محوطه سازی و چمن کاری مجموعه ورزشی کارگران شهرستان میانه خبر داد.
معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه میانه نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت پلی کلینیک این شهرستان، تخصیص فضا برای ارتقای این پلی کلینیک و شبانه روزی شدن آن برای پاسخگویی به مراجعات بالای مردمی و بیمه شدگان، تامین نیرو در بخش رادیولوژی و تکمیل مجموعه ورزشی کارگران بویژه استخر آن با اعتبار 2 میلیارد و 100 میلیون ریال را خواستار شد.
محمدرضا مشایخی با اشاره به اینکه میانه پهناورترین شهرستان آذربایجان شرقی با پراکندگی بالای جمعیت بوده و 4 بخش و 17 دهستان دارد، افزود: وضعیت اقتصادی و استعداد این شهرستان ایجاب می کند تا پلی کیلینیک میانه ارتقاء یابد.
وی با اشاره به افتتاح مجموعه ورزشی کارگران میانه در سفر وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این شهرستان اظهار داشت: استخر این مجموعه افتتاح شد اما به عللی مورد استفاده جامعه هدف قرار نگرفته است و نیازمند حمایت های فرادستی برای رفع مشکلات موجود است.
فرماندار میانه با اشاره به مناسب سازی ادارات و مصوبه تخصیص اعتباراتی در این راستا از استان، خواستار در اولویت قرار گرفتن سهم این شهرستان از این اعتبارات شد.
مشایخی مناسب سازی ساختمان بهزیستی و ساختمان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین امکانات رفاهی و مالی برای کارکنان آن را از اولویت های مهم این شهرستان اعلام کرد.
شیویاری، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار محقق شدن مطالبات مهم مردم و نیازهای ضروری این شهرستان شد و گفت: شبانه روزی شدن کلینیک تامین اجتماعی میانه، راه اندازی کلینیک تامین اجتماعی ترکمانچای و تکمیل استخر کارگران برای ارائه خدمات رفاهی به قشر کارگران از مهمترین مطالبات مردم است.
شهرستان میانه با 180 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب تبریز واقع است.
7231/8023/518
کد N2110907

وبگردی