آفتاب
بحث جنسیتی نداریم؛

شایسته: طی ۸ سال ۱۰۰ دوره مسابقه بین‎المللی تنیس برگزار کردیم

شایسته: طی ۸ سال ۱۰۰ دوره مسابقه بین‎المللی تنیس برگزار کردیم

سرپرست فدراسیون تنیس با تاکید بر اینکه در این فدراسیون بحث جنسیتی مطرح نیست، گفت: طی هشت سال گذشته برگزارکننده ۱۰۰ دوره مسابقه بین‎المللی بوده‎ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید شایسته سرپرست فدراسیون تنیس در نشست خبری امروز شنبه این فدراسیون گفت: یکی از وظایف جدی ما در ورزش پرداختن به ورزش همگانی است که همگی باید به این امر بپردازند. ما هم در تنیس چنین رویه‌ای را در پیش گرفته‌ایم. خوشبختانه برنامه استراتژی ۵ ساله‌ای در فدراسیون داریم و خدا رو شکر به لحاظ سخت افزاری و تعداد علاقه مندان و رده‌های سنی پایه اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: بانوان و آقایان از نگاه ما یکی هستند و بحث جنسیتی نداریم. مسابقات توسط سازمان لیگ تنیس برگزار می‌شود و ما تنها به عنوان کمک کننده در کنار آنها هستیم. سازمان لیگ با همکاری بخش خصوصی مسابقات را برگزار می‌کند. بالغ بر ۱۰۰ دوره مسابقات بین المللی در ۸ سال گذشته برگزار کرده‌ایم و هدف ما رسیدن به جایگاهی مطلوب است.

سرپرست فدراسیون تنیس آسیا ادامه داد: در بحث مسابقات یکی از فدراسیون‌های پیشرو هستیم و از هیچ بودجه دولتی برای برگزاری مسابقات استفاده نمی‌کنیم. آخرین مسابقه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که ۵۲ تیم در بخش بانوان و ۱۰۷ تیم در بخش بانوان در آن شرکت کردند.

شایسته تصریح کرد: ورزش ما یک ورزش انفرادی است و جز دیویس کاپ و فدکاپ شرایط حضور ملی در رقابتهای بین المللی دیگر را نداریم. در تمام دنیا بازیکنان دارای حامی مالی هستند و طبیعتاً عملکرد ما با چند روز فعالیت در سال مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که همین موضوع مورد اعتراض ما است.

وی افزود: البه این موضوع را یادآور می‌شوم که با نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در بازی‌های داخل سالن آسیا، کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی حضور پیدا کردیم که تجربه گران قدری برای ما بود.

سرپرست فدراسیون تنیس با بیان اینکه در سال آینده تیم پسران ما به قطر اعزام می‌شود، تصریح کرد: تیم ملی تنیس در حال برگزاری اردوی آماده سازی است و در آینده به رقابتهای سه هفته‌ای تونس اعزام می‌شود. خوشبختانه در ترکیب مسابقات دیویس کاپ تغییراتی ایجاد شده و ما در رتبه دوم گروه سه هستیم. در فدکاپ نیز تیم ملی ما فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

شایسته همچنین با اشاره به تفاهم نامه هفته گذشته فدراسیون تنیس با فدراسیون دانش آموزی گفت: در المپیاد ورزش‌های دانش آموزی تیم خواهیم داشت. هر وقت وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در کنار هم بودند روزهای اوج ورزش ما بوده است.

عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه تنیس در دانشگاه‌ها هم هستیم، خاطرنشان کرد: در مجموعه‌های دانشگاهی استان‌های مختلف زمین‌های خوبی وجود دارد. در حوزه کارگری هم ارتباطات خوبی را برگزار کرده ایم و در حوزه همگانی می‌تواند کمک بیشتری به ما کند.

ادامه دارد /......

کد N2110205

وبگردی