آفتاب

تشکیل ستاد سفرهای نوروز ۹۸ در شرکت فرودگاه‌ها/ بازنگری در رادارها

تشکیل ستاد سفرهای نوروز ۹۸ در شرکت فرودگاه‌ها/ بازنگری در رادارها

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به بازنگری در سامانه‌های ناوبری و راداری فرودگاه‌ها در آستانه سفرهای نوروزی، از تشکیل ستادی برای تعطیلات نوروز ۹۸ خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین اسفندیاری با اشاره به تشکیل ستاد سفرهای نوروزی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: برای بررسی شرایط و ایجاد هماهنگی میان بخش‌های مختلف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه‌های کشور، ارائه خدمت بهینه و تکریم و رفاه حال مسافران و همچنین به منظور برنامه ریزی، ساماندهی و نظارت بر انجام فعالیت‌های نوروزی، جلسات نهایی هماهنگی در حال برگزاری است.

وی افزود: سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه‌ها و مراکز راداری کشور برای ایام نوروز و سفرهای نوروزی آماده و بازنگری شده است، تلاش شده تا در فرودگاه‌های کشور، تغییرات مرتبط بصری با این آئین باستانی ایجاد شود.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در حمل و نقل هوایی، موضوعی به نام ایام اوج سفرها داریم که تقاضای سفر در آن ایام بسیار بیشتر می‌شود، اظهار داشت: حتماً باید خدمات بسیار بهتر و مناسب‌تری در این ایام ارائه شود که عملیات رفت و برگشت حجاج بیت اللهالحرام و همچنین تعطیلات نوروزی از آن جمله است.

اسفندیاری ادامه داد: البته ما در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران باید همواره آماده خدمات دهی باشیم و چیزی به عنوان تعطیلی نداریم.

وی اضافه کرد: در شرکت فرودگاه‌ها در همه ایام خدمات‌‌‌دهی انجام می‌شود، مثلاً در پروازهای حج حدود ۲۰ روز اعزام حجاج و عوامل حج را داریم و پس از آن عملیات بازگشت حجاج است و در همین مقطع در برخی سال‌ها جمعیتی حدود ۱۱۰ هزار نفر جابه‌جا می‌شدند، بنابراین باید فرودگاه‌ها همیشه آماده باشند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در ایام نوروز با توجه به اهمیت این آئین باستانی، تلاش می‌کنیم در فرودگاه‌های کشور هم تغییرات مرتبط بصری در این‌باره داشته باشیم و فضای فرودگاه همسو با ایام نوروز تغییر یابد.

اسفندیاری ادامه داد: همه فعالیت‌ها در حمل و نقل هوایی، بر اساس دستورالعمل‌های بین‌المللی است، کتاب یا همان نشریه اطلاعات هوانوردی، همه مشخصات فرودگاه‌ها، مشخصات ناوبری، چگونگی پذیرش پرواز در فرودگاه‌ها، نحوه سوخت‌گیری در فرودگاه، قرنطینه و … را منتشر می‌کند.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: سعی می‌کنیم که آمادگی همکاران در بخش‌های مختلف به نحوی باشد که هیچ گونه خللی در خدمت رسانی در فرودگاه‌ها در ایام نوروز رخ ندهد.

اسفندیاری افزود: ناوبری هوایی فرایندی مستمر است و مقطعی نیست و علت تدوین دستورالعمل برای فعالیت‌های نوروزی، اهمیت دادن به این موضوع و پیگیری انجام کارهای ویژه در این ایام است.

وی بر ضرورت انعکاس فعالیت‌های مطلوب و رشد کمی و کیفی فرودگاه‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و تا ۲۰ فروردین ۹۸ ادامه دارد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به افزایش پروازها در ایام نوروز تصریح کرد: دستورالعمل‌های لازم در ۳۰ بند و دستورالعمل به واحدهای عملیاتی فرودگاه‌ها در ایام نوروز ابلاغ شده است و به معاونان عملیاتی تأکید کرده‌ایم موظف به حضور در فرودگاه در طول تعطیلات هستند.

اسفندیاری ادامه داد: همچنین شیفت‌های کاری مراقبان پرواز، کارکنان ایمنی زمینی و سایر نیروهای مرتبط تعیین شده و فلایت چک سیستم‌های کمک ناوبری رو به پایان است.

کد N2108748

وبگردی