آفتاب
فرشادان در دیدار با کاردار لهستان:

امیدواریم ورشو مسیری مستقل نسبت به تحولات منطقه وایران داشته باشد

امیدواریم ورشو مسیری مستقل نسبت به تحولات منطقه وایران داشته باشد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران لهستان در دیدار با ویچخ اونلت کاردار لهستان گفت: امیدواریم ورشو همچون اتحادیه اروپا، مسیری مستقل نسبت به تحولات منطقه و ایران داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، سید مهدی فرشادان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران لهستان صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۴ اسفندماه) با ویچخ اونلتکاردار لهستان در تهران دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، فرشادان با یادآوری پیشینه و مراودات دیرینه دو کشور گفت: مناسبات تاریخی و مراودات دیرینه دو کشور پشتوانه مناسبی برای تقویت و تحکیم همکاری فیمابین است و شایسته نیست رفتار غیرسازنده کشور ثالثی فضای مناسبات دیرینه و تاریخی دو کشور را مخدوش کند.

وی همکاری و تعاملات گروه‌های دوستی پارلمانی را مهم دانست و خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی از هرگونه فعالیت در راستای توسعه مناسبات با لهستان استقبال و حمایت می‌کند.

وی همچنین افزد: مجلس شورای اسلامی معتقد است، گسترش همکاری پارلمانی، فضای نوینی فراروی دو کشور خواهد گشود که به تفاهم متقابل و آشنایی و شناخت مواضع طرفین در زمینه‌های مختلف کمک شایانی خواهد کرد.

فرشادان با اشاره به کنفرانس ورشو و تلاش‌های ناکارآمد برخی از کشورها در این کنفرانس افزود: عظمت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان مشهود است و استراتژی بسیار روشنی و دقیقی را دنبال می‌کند. لازم است جهان از دریچه حقیقت به ایران بنگرد و با شفافیت واقعیت‌های منطقه و ایران را دنبال کند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق برجام از سوی کشورهای اتحادیه اروپا گفت: برجام یک توافق بین‌المللی است و آمریکا با نقض این توافق به غیرسازنده بودن رفتار خود در قبال ایران و توافقات بین‌المللی اعتراف کرد و امیدواریم ورشو همچون اتحادیه اروپا، مسیری مستقل نسبت به تحولات منطقه و ایران داشته باشد.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور را مهم بر شمرد و اظهار داشت: بهره‌مندی از دیپلماسی پارلمانی به رشد و گسترش روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی کمک شایانی خواهد نمود و امیدواریم مروادات و تعاملات تجاری، اقتصادی دو کشور به سطح مطلوب و مورد نظر برگردد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لهستان تصریح کرد: امیدواریم کنفرانس ورشو نقشی منفی در آینده تعاملات دو کشور نداشته باشد و مناسبات و روابط دو کشور مثبت و متأثر از فضای دیپلماسی فیمابین باشد.

ویچخ اونلت، کاردار لهستان در تهران نیز در ادامه این دیدار، با تأکید بر جایگاه و اهمیت ایران در معادلات منطقه‌ای عنوان کرد: لهستان؛ جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و دارای نقشی به سزا در منطقه می‌داند و سابقه دیرینه و پیشینه تاریخی جمهوری اسلامی ایران بر مردم لهستان مشهود است.

وی همچنین بیان داشت: اهمیت توسعه مناسبات پارلمانی موجبات پیوند و همکاری دو کشور خواهد شد و ورشو نسبت به تعاملات دو کشور از طریق گروه‌های دوستی پارلمانی تأکید دارد.

کاردار لهستان با تشریح مواضع کشورش در کنفرانس ورشو تأکید کرد: کنفرانس مذکور در خصوص پیشبرد آینده‌ای با صلح و ثبات در خاورمیانه بود و مواضع لهستان همواره نسبت به جمهوری اسلامی ایران مثبت است و معتقدیم که چالش‌های دو کشور از طریق گفتگو قابل حل و فصل خواهد بود.

کد N2107537

وبگردی