آفتاب
مدیرکل دفتر بازرسی سازمان محیط زیست :

نبود برنامه‌ریزی علت برخی چالش‌های زیست محیطی است

نبود برنامه‌ریزی علت برخی چالش‌های زیست محیطی است

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال‌های گذشته به دلیل نبودِ برنامه‌ریزی صحیح در منابع زیستی به چالش‌های زیادی برخوردیم و در نتیجه، شاهد از بین رفتن تالاب‌ها و گونه‌های گیاهی ارزشمندی بودیم.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، «رحمان وهاب زاده» در حاشیه دوره آموزشی ارزیابی عملکرد در این سازمان افزود: متاسفانه امروز بعد از 40 سال در حوزه محیط زیست عملکرد خوبی نداشتیم و با وجود راه‌اندازی دولت الکترونیک و میز خدمت همچنان حقوق شهروندی و خواسته‌های مردم برآورده نشده است.
وی اظهار داشت: نمونه چالش‌هایی که طی سال‌های گذشته به خاطر نداشتن برنامه‌ریزی صحیح در منابع زیستی با آن مواجه شدیم، وضعیت تالاب‌ها و از همه مهم‌تر دریاچه ارومیه بود که یک تهدید جدی برای استان‌های مجاور و کشورهای همسایه است.
وهاب‌زاده به محدودیت منابع مالی در سال 97 اشاره کرد و گفت: با وجود این محدودیت‌ها، بازدهی خوبی داشتیم و نیازمند همکاری جدی آحاد مردم برای حفاظت از محیط زیست هستیم.
وی با اشاره به اینکه مردم، هم محور توسعه و هم محور تخریب هستند، گفت: در بحث حقوق شهروندی ما وظیفه‌ای بالاتر از حد معمول داریم زیرا مراجعه‌کنندگان ما افرادی خاص هستند و باید سیستمی طراحی کنیم که به راحتی بتوانند از آن در راستای حفاظت از محیط زیست استفاده کنند.
مدیرکل دفتر بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست، مطالبات زیست محیطی آحاد مردم را به حق خواند و بر لزوم ارتقای شاخص ‌های ارزیابی در سال جدید به منظور ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع تاکید کرد.
وی تصریح کرد: همه ما در قبال حفظ منابع زیستی مسئول هستیم و باید کاری کنیم که نسل‌های آینده نیز از آن استفاده کنند و پاسخی برای آیندگان داشته باشیم.
علمی* 9014** 1055
کد N2107271

وبگردی