آفتاب
در صحن مجلس؛

ماده مربوط به شرایط نامزدهای انتخابات به کمیسیون شوراها ارجاع شد

ماده مربوط به شرایط نامزدهای انتخابات به کمیسیون شوراها ارجاع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ماده مربوط به شرایط عمومی و اختصاصی نامزدهای انتخاباتی مجلس را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ارجاع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس با ۱۷۰ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه با ارجاع ماده ۱۲ این طرح به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور جهت بررسی بیشتر موافقت کردند.

گفتنی است این ماده مربوط به شرایط عمومی و اختصاصی نامزدهای انتخابات است و از جمله موارد مطروحه در آن دارا بودن مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد، حداقل سن ۳۰ سال و حداکثر سن ۷۵ سال، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و انقلاب، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه است.

همچنین وکلای ملت در ادامه جلسه ماده ۱۳ این طرح را با ۱۴۰ رأی موافق، ۵۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی به کمیسیون شوراها ارجاع دادند که در این ماده موضوع چگونگی ثبت‌نام داوطلبان در حوزه‌های انتخابیه فرعی قید شده بود.

علاوه بر این در این ماده آمده است که هر داوطلب نمایندگی باید خود یا یکی از والدینش متولد محدوده جغرافیایی حوزه انتخابیه فرعی محل ثبت نام باشد یا سابقه حداقل ۱۰ سال سکونت غیر مستمر یا سابقه حداقل پنج سال سکونت مستمر متصل به زمان ثبت نام در آن محدوده با سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آن حوزه را داشته باشد.

کد N2105667

وبگردی