آفتاب

دانشگاه ادیان و مذاهب، بستر مناسب برای گفتگو ادیان و جوامع

دانشگاه ادیان و مذاهب، بستر مناسب برای گفتگو ادیان و جوامع

قائم مقام دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب بستر بسیار مناسبی برای گفتگو و صحبت در خصوص مسائل مختلف را فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام دکتر مصطفی جعفر طیاری صبح امروز در افتتاحیه اولین دوره بین‌المللی مطالعات زنان که با حضور معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب تاکنون هشت دوره آموزشی و پژوهشی برای اساتید خارج از کشور در موضوعات شیعه شناسی و ایران شناسی برگزار کرده است.

وی افزود: اکنون نیز یک دوره برای اساتید خارج از کشور از جمله اتریش و لبنان با موضوع مطالعات زنان در این دانشگاه در حال برگزاری است که برگزاری این دوره‌ها در آشنایی بیشتر اساتید خارجی با فرهنگ و دین اسلام و همچنین کشور ایران بسیار اثرگذار است.

قائم مقام دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب بستر بسیار مناسبی برای گفت‌وگو و صحبت در خصوص مسائل مختلف را فراهم کرده است؛ با وجود شرایط حساس کنونی در جهان، وجود اینگونه فضاها بسیار مغتنم است و دانشگاه ادیان وظیفه خود می‌داند که بستر لازم برای گفتگو دوستانه را فراهم کند.

وی ادامه داد: تفاوت‌ها و اختلاف نظرها در تمام دنیا وجود دارد ولی دانشگاه ادیان و مذاهب محیطی را فراهم کرده است تا افراد با عقاید و مذاهب مختلف به مباحثه و گفتگو بپردازند و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

انتهای پیام

کد N2104139

وبگردی