آفتاب
در جریان بررسی لایحه بودجه صورت گرفت؛

مخالفت مجلس با وضع احکام بودجه برای ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان

مخالفت مجلس با وضع احکام بودجه برای ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان

نمایندگان مجلس با وضع احکام بودجه‌ای برای ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگارمهر، در جلسه نوبت شامگاهی مجلس و در جریان بررسی تبصره ۱۲ لایحه بودجه با بند الحاقی این تبصره حذف شد. این بند در پی ایجاد احکام بودجه ای برای ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان بود. 

بر اساس بندالحاقی۴، اعمال بازنشستگی فقط براساس قوانین از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری است و تصمیمات و مقررات داخلی سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های بیمه اعم از خصوصی و غیر آن، ملاک بازنشستگی نیست و ادامه اشتغال با بیش از سی سال خدمت یا شصت سال سن(برای دارندگان تحصیلات پایین تر از کارشناسی ارشد) و سی و پنج سال خدمت و یا شصت و پنج سال سن(برای دارندگان تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر) تحت هر عنوان در سمت‌های اجرائی، اداری و عضویت در هیئت مدیره دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی که تمام یا درصدی از منابع آنها متعلق به دولت، دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی می‌باشد، به جز موارد استثناء‌شده در قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مصوب ۲۰/۲/۱۳۹۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، ممنوع است. ادامه اشتغال اعضای هیأت علمی فاقد شرایط فوق نیز صرفاً در فعالیت‌های علمی، آموزشی و تحقیقی مجاز می‌باشد.

این بند در جلسه شب گذشته مورد مخالفت مجلس قرار گرفت بنابراین کمیسیون تلفیق بخشی از این بند را حذف کرد.

در پیشنهاد جدید کمیسیون تلفیق آمده است: اعمال بازنشستگی فقط براساس قوانین از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری است و تصمیمات و مقررات داخلی سازمان‌ها، مؤسسات و شرکتهای بیمه اعم از خصوصی و غیر آن، ملاک ادامه فعالیت در دستگاه های موضوه ماده ۲۹ قانون برنامه نیست.

نمایندگان مجلس با این اصلاحیه نیز مخالفت کردند و به طور کلی این بند را از لایحه بودجه حذف نمودند.

کد N2102167

وبگردی