آفتاب
در جدیدترین ترجمه محمدرضا شریف زاده مطرح شد

چگونه ایده‌های طراحی را به حادثه‌های بزرگ تجاری تبدیل کنیم؟

چگونه ایده‌های طراحی را به حادثه‌های بزرگ تجاری تبدیل کنیم؟

«طراحی بسته بندی؛ موفقیت نام تجاری محصول از مفهوم تا قفسه» نوشته ماریان‌ راسنر کلیمچاک و ساندرا ای. کراسووک و ترجمه محمدرضا شریف زاده، زهرا کریمی پور و ارغوان پورعلی توسط نشر علمی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «طراحی بسته بندی؛ موفقیت نام تجاری محصول از مفهوم تا قفسه» چهارمین جلد از مجموعه هنرهای معاصر است که با ترجمه و نظارت دکتر محمدرضا شریف زاده، دانشیار دانشکده هنر دانشگاه آزاد اسلامی و از پژوهشگران نام آشنای هنر معاصر،به چاپ رسیده است.

نویسندگان «طراحی بسته بندی» ماریان‌ راسنر کلیمچاک و ساندرا ای. کراسووک هستند و زهرا کریمی پور و ارغوان پورعلی از همکاران شریف زاده در ترجمه این اثر بوده‌اند. این کتاب را انتشارات علمی با شمارگان ۴۰۰ نسخه، ۱۹۲ صفحه و بهای ۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

طراحی بسته‌بندی از مهم‌ترین اجزای بازاریابی و طراحی تبلیغاتی امروز است؛ از اندازه، رنگ و جنس بسته تا کوچک‌ترین نوشته‌ها و مؤلفه‌های گرافیکی روی بسته در جذب مخاطب بسیار اهمیت دارند.

کتاب «طراحی بسته‌بندی، موفقیت نام تجاری محصول از مفهوم تا قفسه» سعی دارد مخاطب را با میزان اهمیت هر کدام از اجزا و روش گذر از هر کدام از مراحل طراحی تا اجرا و فروش آشنا کند. در این کتاب می‌فهمیم که چگونه هر لحظه از زندگی یک طراح مانند خواندن مجله، صحبت با دوستان و آشنایان، موسیقی، ورزش و خرید، در کشف یک ایده‌ جدید الهام‌بخش است. درگیر شدن با جهان اطراف با ذهنی مرتب می‌تواند طوفان فکری و ایده‌ استراتژیکی به‌ وجود آورد که به حادثه‌ای بزرگ بیانجامد.

کتاب یازده فصل دارد که عناوین آن به ترتیب عبارتند از: «تحولات از طریق جوامع نوظهور»، «تعریف طراحی بسته بندی»، «اصول طراحی»، «تایپوگرافی»، «ارتباط با رنگ»، «ارتباط با تصویر»، «ساختار و مواد در طراحی بسته بندی»، «برنامه ریزی تولید»، «روند طراحی»، «توجه به محیط زیست» و «درک مسائل حقوقی».

محمدرضا شریف‌زاده، دارای مدرک دکتری فلسفه هنر است و هم‌اکنون به عنوان عضو هیات علمی در دانشکده هنر و دانشگاه آزاد تهران مرکز به تدریس و پژوهش اشتغال دارد. «هنر پرفورمنس»، «ساختارگرایی در هفت پیکر نظامی»، «از طراحی صحنه تا تجسم» و ترجمه «زیبایی شناسی عکاسی» نوشته استیفن بال، از دیگر کتاب‌های منتشر شده شریف زاده است.

کد N2101256

وبگردی