آفتاب

400 فرآورده گیاهی مجوز گرفتند

400 فرآورده گیاهی مجوز گرفتند

تهران- ایرنا- مدیر کل فرآورده‌های طبیعی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: 400 فرآورده گیاهی در بازه زمانی بهمن 96 تا بهمن 97 با وجود سختی های تولید، مجوز گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهناز خانوی روز دوشنبه در نشست خبری مراسم توانمندی صنعت داروسازی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران افزود: فرآورده های گیاهی و مکمل ها جوان ترین دسته فرآورده ها در سازمان غذا و دارو است و در مجموع چهار هزار مجوز برای فرآورده های گیاهی و مکمل ها صادر شده است.
وی اضافه کرد: در زمینه مکمل ها و داروهای گیاهی سالهاست فعالیت می کنیم اما در داروهای سنتی، صنعت نوپایی داریم.
وی ادامه داد: فرآورده های گیاهی با تکنولوژی مناسب در شرایط مطلوب در حال تولید است و فرآورده هایی که در سطح کارگاهی تولید می شدند، ساماندهی شدند و اکنون با تکنولوژی مدرن تولید می شوند.
مدیر کل فرآورده‌های طبیعی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به کمبودهای دارویی سال 97 گفت: داروهای گیاهی و سنتی کمترین بحران را در سال گذشته داشته اند چون مواد اولیه آن داخل کشور وجود داشته است.
خانوی افزود: مشکل توزیع شیرهای رژیمی و متابولیک در سطح عرضه ناشی از کمبود توزیع و واردات آن نبود بلکه ناشی از بحران بازار بود. توزیع این شیرها حتی 30 درصد نیز افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: در سال 98 مشکلی در تولید فرآورده های طبیعی و گیاهی نخواهیم داشت و در زمینه شیرهای رژیمی و متابولیک نیز تامین مالی و ساز و کارهای لازم انجام شده است.
وی تصریح کرد: فرآوردده های گیاهی به طور معنی داری از نظر کیفیت و تکنولوژی قابل مقایسه و حتی شرایط بهتری از محصولات مشابه خارجی دارند.
اجتمام *9185 * 3063
کد N2099537

وبگردی