آفتاب
با تصویب مجلس؛

سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت های دولتی تشکیل می شود

سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت های دولتی تشکیل می شود

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف کردند تا پایان تیرماه 98 زیر ساخت های لازم را جهت بهره برداری از سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی فراهم کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز - دوشنبه - مجلس بند الحاقی 5 بخش هزینه ای تبصره 2 لایحه بودجه را تصویب کردند.
نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف کردند با همکاری سازمان برنامه و بودجه کل کشور، حداکثر تا پایان تیرماه 1398 زیر ساخت های لازم را جهت بهره برداری از سامانه یکپارچه اطلاعات شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی فراهم کند.
نمایندگان همچنین تصویب کردند: تمامی شرکت های دولتی بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره(3) این قانون شامل شرکت ها و مؤسسات دولتی که شمول قوانین و مقررات عمومی به آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، شهرداری های شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر و موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی موظفند برای سال های برنامه ششم توسعه نسبت به ثبت و یه روز رسانی اطلاعات خود و شرکت ها و موسسات تابعه از جمله صورت های مالی مصوب مجمع عمومی، بودجه تفصیلی مصوب و اصلاحی، عملکرد بودجه، اعتبارات سرمایه گذاری به تفکیک هر طرح، تعداد پرسنل (ترکیب آن و نوع قراردادها و حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان) در سامانه مذکور حداکثر تا پایان شهریورماه سال 1398 اقدام کنند.
مجلس همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور را مکلف کرد امکان دسترسی به اطلاعات سامانه مذکور را به صورت برخط برای وزارت امور اقتصادی و دارایی و دیوان محاسبات کشور فراهم کند. عدم ارائه اطلاعات فوق و عدم اقدام دستگاه های مذکور، در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی محسوب می شود. سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است هر 6 ماه یک بار با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، گزارش عملکرد شرکت های موضوع این بند را به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تقویت نظام مدیریت، سازمان اداری و استخدامی کشور را مکلف کردند با همکاری سازمان برنامه وبودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی، دستورالعمل شرایط احراز پست های مدیریتی کلیه مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت های دولتی و وابسته به دولت و شرکت ها و افرادی که به نمایندگی صاحب سهم در شرکت ها به عنوان عضو هیأت مدیره معرفی می‌شوند را حداکثر تا پایان تیرماه سال 1398، تهیه و ابلاغ کند.
براساس این مصوبه دستگاه های مذکور موظفند ظرف مدت سه ماه بعد از ابلاغ این دستورالعمل، جایگزین کلیه افرادی که شرایط مندرج در این دستورالعمل را ندارند تعیین کنند.
سیام*9121**1058**1336
کد N2098972

وبگردی