آفتاب
ظریف مطرح کرد؛

استقلال یعنی درون‌زا بودن نه منفک بودن از جهان

استقلال یعنی درون‌زا بودن نه منفک بودن از جهان

وزیر موار خارجه گفت: آمریکا می‌گوید اگر از عربستان یک هفته حمایت نکند آنها فارسی صحبت می‌کنند، استقلال یعنی کسی نتواند این حرف را در مورد ما بزند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز(یکشنبه) در همایش «چندجانبه گرایی در سیاست خارجی ایران؛ ظرفیت ها و راهبردها» که در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب ارتباط بسیار تنگاتنگی با سیاست خارجی داشت، یکی از مهمترین حوزه‌های حکومت داری سیاست خارجی بود. از زمان قاجار تا دوران حکومت قبلی، ایران در قالب نظام دوقطبی تعریف می‌شد.

ظریف گفت: نباید شعار زده صحبت کرد، دوران قبل از انقلاب هم حتما تلاش هایی در ایجاد توازن و استقلال وجود داشت و حتما حدی از کنشگری مستقل را رژیم سابق داشته است.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: استقلال یعنی درون‌زا بودن نه منفک بودن از جهان، استقلال یعنی اتکا به درون برای ادامه حیات خود که این در صنعت، روابط خارجی، وابستگی به نفت و موارد دیگر معنا می‌دهد.

وی تصریح کرد: ترامپ و تیم وی صادق هستند و آنچه که دیگران می‌خواستند ولی به زبان نمی‌آوردند را این‌ها می‌گویند. آمریکا می‌گوید اگر از عربستان یک هفته حمایت نکند آنها فارسی صحبت می‌کنند، استقلال یعنی کسی نتواند این حرف را در مورد ما بزند.

ظریف تصریح کرد: استقلال یعنی اینکه ما بتوانیم بدون حمایت از قدرت‌ها به حیات خود ادامه دهیم و کسی نتواند بگوید ما با فشار غرب، چینی یا روسی حرف می‌زنیم. بخاطر اینکه ما درون زایی را در کشور ایجاد کردیم.

ادامه دارد ..

کد N2097945

وبگردی