آفتاب
معاون پرستاری وزارت بهداشت:

134 هزار پرستار در سامانه ثبت ملی پرستاران ثبت نام کردند

134 هزار پرستار در سامانه ثبت ملی پرستاران ثبت نام کردند

تهران- ایرنا- معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: مهلت ثبت نام پرستاران و گروه‌های وابسته در سامانه ثبت ملی پرستاران پایان یافت و در مهلت مقرر شده، 134 هزار و 516 پرستار در این سامانه ثبت نام و کد پیگیری دریافت کردند.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مریم حضرتی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: یکی از برنامه‌های معاونت پرستاری جمع آوری اطلاعات دقیق و به روز از وضعیت پرستاری و گروه های وابسته شامل اتاق عمل، هوشبری، فوریت های پزشکی و همچنین بهیاران و کمک بهیاران و کمک پرستاران بود که بر این اساس، برنامه ثبت ملی در دو مرحله آزمایشی و سراسری اجرا شد.
وی ادامه داد: مرحله آزمایشی در 3 دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سمنان و نیشابور اجرا و مشکلات و ایرادات سامانه رفع شد و در مرحله دوم و از ابتدای آذر ثبت ملی به مدت 2 ماه در دی و بهمن اجرا شد و افرادی که در این سامانه ثبت نام آنها با موفقیت انجام شد کد رهگیری دریافت کردند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان، 37 هزار 132 نفر مرد و 97 هزار و 380 نفر خانم هستند. در حال حاضر با استفاده از اطلاعات به دست آمده در حال اعتبارسنجی اطلاعات از طریق بانک‌های اطلاعاتی موجود و تجزیه و تحلیل اطلاعات وارده شده هستیم.
حضرتی افزود: در این سامانه اطلاعات ارزشمندی از وضعیت کادر پرستاری کشور در اختیار داریم که در برنامه ریزی برای حوزه پرستاری بسیار موثر خواهد بود.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال 98، افراد برای دریافت پروانه صلاحیت حرفه‌ای با در دست داشتن کد پیگیری دریافت شده از سامانه ثبت ملی، ادامه کار را تا دریافت پروانه صلاحیت حرفه‌ای به صورت آنلاین انجام خواهند داد.
اجتمام*9482*1193
کد N2097383

وبگردی