آفتاب
با حمایت صندوق نوآوری و در شرایط تحریم صورت گرفت ؛

صادرات نرم‌افزار سیستم اطلاعات مدیریت پروژه ایرانی به اروپا

صادرات نرم‌افزار سیستم اطلاعات مدیریت پروژه ایرانی به اروپا

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش‌بنیان حوزه فناوری اطلاعات با دریافت خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، موفق به صادرات «نرم‌افزار سیستم اطلاعات مدیریت پروژه» به اروپا شد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه گروه علمی ایرنا از صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت دانش‌بنیان درسا رسانه هوشمند، تولید «نرم‌افزار سیستم اطلاعات مدیریت پروژه درسا» را از سال 1381آغاز کرد و این محصول تاکنون در ابرپروژه‌های حوزه انرژی در ایران به کار گرفته شده است.
بر همین اساس این شرکت که برای حضور در بازار بین‌المللی به بهبود و ارتقای سطح فناوری نیاز داشت، با حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، ارتقای سطح فناوری این محصول از سال 1396 آغاز و طی یک سال محصول بهبود یافت و آماده بهره‌برداری شد.
این نرم‌افزار یکپارچه، برای مدیریت پروژه‌های متوسط، بزرگ و بسیار بزرگ طراحی شده است.
این سیستم تمامی بخش‌ها و فرآیندهای این گونه پروژه‌ها به خصوص در شرایط اجرا به صورت EPC را تحت پوشش گرفته و به ساختارهای پروژه‌ای اعم از کارفرمایان، پیمانکاران عمومی، پیمانکاران ساخت و نصب، شرکت‌های مهندسی مشاوره، شرکت‌های بازرسی فنی و سازندگان تجهیزات این امکان را می‌دهد در ساختاری یکپارچه فرآیندها و اطلاعات پروژه را تحت کنترل قرار دهند.
با وجود تحریم‌های بین‌المللی، این شرکت در نمایشگاه‌های متعددی حضور داشته و با استفاده از تسهیلات صندوق و طراحی و اجرای مدل بازآفرینی برند (Rebranding) صادراتی، محصول خود را برای عرضه بین‌المللی آماده کرد و سه ماه پس از حضور در نمایشگاه ADIPEC 2018 این شرکت موفق به صادرات محصول خود به میزان یک میلیون یورو شد که تقریبا 20 برابر حمایت انجام شده توسط صندوق نوآوری و شکوفایی بوده است.
از جمله برنامه‌های این شرکت دانش بنیان حضور در هشت نمایشگاه بین‌المللی در سال 1398 است و در همین راستا فعالیت‌های گسترده‌ای نیز برای توانمندسازی تیم‌های داخلی شرکت، تهیه اسناد فنی و برآورده کردن الزامات لازم برای حضور در بازارهای بین‌المللی انجام شده است و این شرکت محصول خود را ارتقا داده و در بزرگ‌ترین نمایشگاه نفت و گاز جهان رونمایی کرد.
بر اساس این گزارش، حمایت‌های بلاعوض حضور در نمایشگاه‌های خارجی یکی از خدمات توانمندسازی صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان است که توسط دفتر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌شود.
علمی ** 1836 ** 1055
کد N2095165

وبگردی