آفتاب

کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم در قم برگزار می‌شود

کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم در قم برگزار می‌شود

نخستین کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم پنجشنبه هفته جاری در قم برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه صبح دوشنبه در نشستی خبری از برگزاری کنگره بین المللی شهدای روحانی مدافع حرم خبر داد و گفت: در این کنگره علاوه بر تبیین بحث جنگ با تروریست‌ها در سوریه و عراق، نقش روحانیت در این جنگ‌ها نیز تبیین می‌شود. در مجموع در سوریه و عراق در جنگ با داعش و تروریست‌ها ۱۶۱ شهید روحانی داشتیم که از این تعداد ۲۵ شهید روحانی ایرانی، ۹۶ شهید روحانی از عراق، ۲۴ شهید روحانی از سوریه، ۷ شهید روحانی از افغانستان و ۹ شهید روحانی از پاکستان هستند.

وی خاطر نشان کرد: این کنگره با هدف تجلیل از شهدای روحانی در روز دوم اسفند ماه در جامعه الزهرا (س) قم برگزار می‌شود. در این کنگره علاوه بر آیت الله نوری همدانی شخصیت‌هایی از کشورهای خارجی نیز به سخنرانی می‌پردازند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه افزود: در حاشیه کنگره نمایشگاه‌هایی با هدف نمایش جایگاه روحانیون مدافع حرم برپا می‌شود. همچنین برای این کنگره، برای هر شهید ایرانی یک فیلم مستند و در مجموع ۲۴ فیلم مستند تهیه شده است که از امشب از شبکه افق پخش خواهد شد. ۲۹ جلد کتاب تهیه شده که ۲۵ کتاب خاطرات شفاهی شهدا است. همچنین ۶ کتاب در کنگره رونمایی خواهد شد. در مجموع ۵۵ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که ۱۷ مقاله برگزیده در یک جلد کتاب مجموعه مقالات چاپ شده و در کنگره رونمایی می‌شود. دوره‌های آتی این کنگره در کشورهای دیگر برگزار خواهد شد.

شیرازی با اشاره به نقش روحانیون در جبهه‌های مقاومت، خاطر نشان کرد: روحانیون مدافع حرم در سوریه هم کار تبلیغی انجام می‌دادند و هم در میدان جهاد و مبارزه حضور می‌یافتند. برخی از روحانیونی که شهید شدند نیز جز اساتید دروس خارج فقه بودند؛ اگر روحانیون در برخی میدان‌های مبارزه نبودند، یا جبهه مقاومت در آن مناطق پیروز نمی‌شدند، یا اینکه این پیروزی موقت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت در میدان مبارزه از دیگران جلو تر است، گفت: در سوریه یا در عراق در دوران جنگ با تروریست‌ها، بحث عمل نیروهای ایرانی است رفتار رزمندگان ایرانی در روحیه سایر رزمندگان تأثیر مستقیم داشت به گونه‌ای که افرادی که حتی از حکومت سوریه رضایت نداشتند، با مشاهده رفتار رزمندگان و فرماندهان ایرانی، شیفته رفتار آنها شدند.

انتهای پیام

کد N2092321

وبگردی