آفتاب

حجاب بانوان ووشوکار در مسابقات بین المللی به رسمیت شناخته شد

حجاب بانوان ووشوکار در مسابقات بین المللی به رسمیت شناخته شد

شهرکرد- ایرنا- دبیر فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران گفت: حجاب اسلامی بانوان ووشوکار ایرانی از سوی فدراسیون جهانی ووشو در مسابقات رسمی و بین المللی به رسمیت شناخته شد.

محمود متدین روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سال گذشته نیز حجاب اسلامی در قانون فدراسیون جهانی ووشو گنجانده شد و کتابی نیز در این زمینه منتشر شده است.
بگفته وی، بانوان ایرانی محدودیت و مشکلی از این پس برای شرکت در مسابقات بین المللی با حجاب اسلامی ندارند.
دبیر فدراسیون ووشو در خصوص پرداخت پاداش ووشوکاران قهرمان مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا نیز افزود: این مساله از اختیارات وزارت ورزش و جوانان است و فدراسیون نیز در این زمینه پیگیر است.
بگفته وی، وزارت ورزش و جوانان پیگیر اختصاص اعتبار برای مقدار پاداشی است که قرار است به ورزشکاران داده می شود.
متدین، در خصوص اینکه فدراسیون ایران با همکاری فدراسیون های کشورهای دیگر تلاشی برای المپیکی شدن ووشو خواهد داشت یا خیر نیز تصریح کرد: المپیکی شدن ووشو به راحتی امکان پذیر نیست و فرایند زیادی دارد که باید فدراسیون جهانی ووشو آن را دنبال کند.
وی در خصوص اینکه چینی ها، ووشو ایرانی را مدل جدیدی از یک ووشو غیر چینی عنوان می کند گفت: اینکه گفته می شود رشته ورزشی ووشو ایرانی شده است، به دلیل کسب مقام های زیاد ووشوکاران ایرانی در رقابت های بین المللی است.
متدین اظهار داشت: با کسب مدال های مختلف از سوی ورزشکاران ایرانی، رشته ووشو از انحصار کشور چین خارج شده است و اکنون ایران قطب این رشته ورزشی است.
بگفته وی، در برگزاری مسابقات جهانی امسال در چین با حضور قهرمان قهرمانان این رشته و قهرمانی ایران در این رشته از مسابقات، نشان از برنامه ریزی فدراسیون و اردوهای مناسب و ورزشکاران ایرانی است.
وی تاکید کرد: این مساله که گفته می شود رشته ورزشی ووشو ایرانی شده است درست نیست، زیرا چین مهد این رشته است و حدود 150 تا 200 میلیون ووشو کار دارد.
متدین، در خصوص اینکه آیا فدراسیون کونگ فو در زیرمجموعه ووشو قرار می گیرد یا خیر نیز گفت: این مساله در اختیار وزارت ورزش و جوانان است و کسی در سیاست های وزارت ورزش و جوانان نمی تواند دخالت کند.
وی با اشاره به توسعه خانه ووشو چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بزودی این استان یکی از نقاط مهم برپایی اردوهای تیم ملی ایران خواهد شد.
به گزارش ایرنا، فاز دوم خانه ووشو استان با وسعت 450 مترمربع و اعتبار 7 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی بهره برداری شد.
عملیات ساخت فاز سوم خانه ووشو نیز در زیربنایی به مساحت 770 مترمربع و اعتبار 9 میلیارد ریال اجرایی شده که پیش بینی می شود سال آینده به بهره برداری برسد.
چهارمحال وبختیاری هم اکنون در رده های مختلف سنی 8 ورزشکار در تیم های ملی ووشو دارد.
2097/6021
کد N2091957

وبگردی