آفتاب
خطیبان نماز جمعه:

بیانیه رهبری نقشه راه برای مسئولان و مردم است

بیانیه رهبری نقشه راه برای مسئولان و مردم است

استانها- ایرنا- خطیبان نماز جمعه کشور با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب در طلیعه دهه پنجم انقلاب اسلامی، تاکید کردند که بیانیه رهبری نقشه راه برای مسئولان و مردم ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استانها، امامان جمعه در خطبه های این هفته، با تاکید بر اینکه نامه مقام معظم رهبری به جوانان و توصیه های ایشان نقشه راهی است که باید در کشور اجرایی شود، از جوانان خواستند به میدان بیایند و با اجرایی کردن این بیانیه نگذارند این بیانیه ارزشمند بایکوت شود.
خطیبان نماز جمعه با تاکید بر پیام این بیانیه برای مسئولان و مدیران ،یادآورشدند که مدیران خطوط این نقشه را در دستور کار خود قرار دهند و حلقه وصل با نسل جوان را باز کنند.
امامان جمعه با تقدیر از حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن و در چهل سالگی انقلاب اسلامی، در بخش هایی از خطبه ها به حمله تروریستی به اتوبوس حامل مرزبانان و پاسداران انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان و برگزاری کنفرانس ضد انسانی و ایرانی ورشو در لهستان پرداختند و نمازگزاران با سردادن شعارهایی این اقدام های همسوی دشمنان انقلاب اسلامی را محکوم کردند.
خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی بخش هایی از خطبه های ایراد شده برخی مراکز را به شرح ذیل گزارش کرده اند:

**ارومیه
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه بیانیه «گام دوم انقلاب» نشان از آگاهی، بینش و عظمت رهبری دارد، گفت: این بیانیه دستاوردهای نظام را به طور واضح و شفاف تشریح کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نمازجمعه این هفته ارومیه با تاکید بر اینکه وجود مقام معظم رهبری نعمت بزرگی است که خداوند متعال بر کشور ما ارزانی داشته و در دنیا بی نظیر است، اضافه کرد: همانطور که رهبری فرمودند نظام اسلامی، جهان 2 قطبی را سه قطبی کرد و تفکر اسلامی را در مقابل تفکر استکباری قرار داد؛ در حال حاضر نیز تفکر غربی و استکباری در حال اضمحلال و نابودی است.
وی با اشاره به اینکه به شهادت رساندن سربازان رشید اسلام در حمله تروریستی سیستان و بلوچستان اوج نفرت و کینه دشمنان انقلاب را نشان می دهد، اضافه کرد: آنان فکر می کنند با این کار جلوی نظام را می توانند بگیرند ولی خبر ندارند که این کارها عظمت و اقتدار مردم را در مسیر الهی افزایش می دهد.
وی اضافه کرد: ملت ایران با حضور میلیونی در راهپیمایی 22 بهمن، بصیرت، هوشمندی و ایمان خود را به رخ کشیدند و اگر این مردم فهیم در کنار اهل بیت بودند عالم با حضور این افراد چهره دیگری به خود می گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: اقشار مختلف ملت ایران در یوم الله 22 بهمن در میدان حضور داشتند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند و دشمنان را به عقب نشینی وادار کردند.

** تهران
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب از مسئولان کشور خواست راه را برای ورود نسل مدیران جوان آماده کنند.
حجت السلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه های دوم نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز پنجمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی و صدور بیانیه رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان آرزوهای بزرگ ملت عزیز ما و آرزوی های ولایی و آرمان ها و مسیر طی شده، شرایط پیش رو و آینده را در پیش روی ملت ایران قرار دادند در حالیکه ملت ایران آماده انتقال میراث عظیم انقلاب اسلامی از چهل سال اول به نسل جوان جدید با طراوت است .
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: نکته مهم این بیانیه، انتقال میراث انقلاب به نسلی است که در حال از راه رسیدن است و اگر به نسل ادامه دهنده به شایستگی بسپارد، قطعا انقلاب ایران ماندنی خواهد شد. این بیانیه صراحت و صداقت انقلابی دارد و متواضعانه کاستی ها را می پذیرد و مشکلات را بررسی می کند.
وی گفت: پیام روشن این بیانیه این است که انقلابی تر بمانیم تا بیشتر پیشرفت کنیم و این بیانیه وظیفه ساز است.
حاج علی اکبری ادامه داد: این بیانیه برای مسئولان و مدیران نیز پیام دارد که مدیران فعلی، حلقه وصل با نسل جوان را باز کنند در عین اینکه باید مدیران فعلی متواضعانه خطاهای خود را بپذیرند و عذرخواهی کنند و خطوط این نقشه را در دستور کار خود قرار دهند و از آن استفاده کنند.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه مخاطب این نامه بصورت خاص جوانان عزیز و رشید کشور هستند، تصریح کرد: رهبر انقلاب به خوبی جوانان را می شناسند، به همین دلیل روی سخن را با جوانان قرار داده اند درحالیکه دشمن هم هدف خود را استحاله همین نسل قرار داده و امیدواریم خود جوانان به میدان بیایند و نگذارند این بیانیه بایکوت و دستکم گرفته شود و آنرا بسط و گسترش دهند و مسئولیت تعریف کنند.

**تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با ابراز تاسف از شهادت تعدادی از پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی زاهدان، گفت: این حادثه ناشی از عصبانیت استکبار جهانی از حضور گسترده مردم در جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز، چنین حرکات تروریستی را کور و بی نتیجه خواند و اظهار داشت: مزدوران استکبار با چنین عملیات هایی به دنبال ضربه زدن به ملت ایران هستند اما این حوادث خللی در شکوه و عظمت برپایی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نخواهد داشت.
خطییب جمعه تبریز به پیام مهم مقام رهبری به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه ایشان در این پیام دستاوردهای انقلاب را در چهار دهه تبیین و تشریح کرده و توصیه‌ هایی را ارایه نمودند، گفت: در این بیانیه 41 بار از کلمه جوان و 28 بار از کلمه اقتصاد استفاده شده است و به حق منشوری برای گام دوم انقلاب برای تمدن‌ سازی است.
حجت الاسلام آل هاشم اظهار داشت: رهبر انقلاب در این بیانیه مسیر آینده انقلاب اسلامی را ترسیم کرده‌اند تا به تبع آن انقلاب بتواند به آرمان خود که ایجاد تمدن انقلاب اسلامی است، برسد.

**اصفهان
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به حادثه تروریستی زاهدان گفت: به طور قطع سپاه پاسداران مقابل این جنایت سکوت نخواهد کرد و این اقدام را بی پاسخ نخواهد گذاشت.
حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه های نماز جمعه اصفهان خطاب به فرماندهان سپاه پاسداران اظهارداشت : پاسداران عزیز که امام در وصف شما فرمود اگر نبودید مملکت هم نبود و در روزهای سخت به داد این مملکت رسیدید و داعش را رسوا و ریشه کن کردید نباید مقابل این جنایت بی تفاوت باشید.
امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: مقابل این جنایت سکوت نخواهید کرد و شما با پاسخ و اقدام قاطع خود، دل مردم که پس از جشن انقلاب توسط دشمن به درد آمد را شاد خواهید کرد.
وی در ادامه به پیام مهم رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی پس از حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و گفت: اگر ملت و مسئولان ما زیر نظر رهبری راه خدا را بپیمایند، خدا همیشه با آنها خواهد بود و هیچ رذل و پستی نمی تواند به آنها ستم کند.
امام جمعه موقت اصفهان افزود: یکی از برکات تقوا این است که خدا همیشه با تقوا پیشه گان است بخصوص افرادی که کار نیک انجام می دهند و به جامعه و کشور خود کمک می کنند.
وی ادامه داد: رهبر حکیم، بیدار و مومن پیام کاربردی و راهبردی مهمی را به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر و در آن مسائل گذشته و آینده را بسیار شیوا و جامع تبیین کردند و عوامل پیروزی و دستاوردهای انقلاب و نقاط ضعف را برشمردند و راهنمایی های ارزشمند و کارسازی را به مسئولان کردند.
میردامادی اضافه کرد : امیدواریم که مسئولان، دولت و رئیس جمهور تحت هدایت رهبری و با به کارگیری رهنمودهای ایشان مملکت را همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند به پیشرفت برسانند و این انقلاب تا رسیدن به ولایت عظما که همان ولایت حضرت مهدی (عج) است ، ادامه یابد و پرچم این انقلاب به دست امام عصر تحویل داده شود.

**ایلام
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ملت ایران اسلامی در 22 بهمن با اثبات اتحاد و ولایتمداری خود بار دیگر دشمنان را ناامید کردند.
حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام از حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تقدیر کرد و افزود: به رغم تمامی تبلیغات دشمنان نظام و با وجود مشکلات داخلی کشور و فضاسازی هایی که استکبار جهانی انجام داد ملت ولایتمدار ایران اسلامی بار دیگر در راهپیمایی 22 بهمن هم به ندای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفته و هم به وظیفه خود عمل کردند.
امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان گفت: معظم له همواره نسبت به جوانان توجهی خاصی دارند، ایشان در بیانیه اخیر خود بیان کردند: جوانان، ایران را الگوی نظام پیشرفته اسلامی بسازند.
حجت الاسلام کریمی تبار افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه مهم و راهبردی با تشکر از حضور سرافرازانه و دشمن ‌شکن مردم در راهپیمایی 22 بهمن، به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌ کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند.
امام جمعه ایلام همچنین با تسلیت به حادثه تروریستی سیستان بلوچستان، افزود: شهادت مظلومانه سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی شامگاه چهارشنبه هفته جاری اوج زبونی استکبار را نشان می دهد.

**بوشهر
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: برگزاری کنفرانس ضد انسانی و ایرانی ورشو در لهستان نشان از شکست آمریکا درمنطقه است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: وقتی دشمن شکست می خورد مانند فرد زمین خورده به دنبال جمع کردن عده می رود و کنفرانس ورشو نیز مثال این موضوع برای آمریکاست.
وی بیان کرد: آنها پس از شکست های متمادی در منطقه خاورمیانه برای اینکه بتوانند در فضای سیاسی جهان جایی پیدا کنند تصمیم به برگزاری کنفرانس ضد ایرانی ورشو گرفتند که این رویه آنها نیز محکوم به شکست است.
صفایی بوشهری با محکومیت حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای سپاه در سیستان و بلوچستان گفت: این عملیات تروریست ها در واقع انتقام از پیروزی ملت ایران در 22 بهمن بوده و محکوم است.
وی ادامه داد: مردم همواره در صحنه های مختلفی که نیاز بوده امتحان خود را پس دادند و اکنون وظیفه مسئولان تصمیم ساز و تصمیم گیر است که خود را هزینه مردم کنند.
خطیب نماز جمعه بوشهر ادامه داد: بزرگ ترین عبادت در عرصه اجتماعی خدمت به مردم است که این مهم باید در دستور کار ویژه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی باشد.
وی با اشاره به بیانیه اخیر رهبر انقلاب برای چله ی دوم انقلاب اظهارداشت: این بیانیه که با عنوان 'گام دوم' و در هفت سر فصل ارائه شده نشان از ولایت، بصیرت و هوشمندی مقام معظم رهبری است.
امام جمعه بوشهر تاکید کرد: سران سه قوه و سایر مسئولان اجرایی باید این بیانیه را سرلوحه اصلی کار خود قرار دهند و دانشگاهیان و نخبگان نیز باید با برگزاری کرسی های نظریه پردازی آن را بخوبی برای جامعه تبیین کنند.
صفایی بوشهری افزود: این انقلاب اکنون در ورود به چله دوم خود است و در طی 40 سال گذشته روند تثبیت و حفظ خود را بخوبی سپری کرد و مانند برخی انقلاب ها از تکانه های جهان استکتبار دچار تحریف و انحراف نشده است.

**شهرکرد
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه اعلام کرد : حضور میلیونی مردم در راهپیمایی جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران یکبار دیگر دشمنان این نظام را ناامید کرد.
حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) افزود : در چله انقلاب اسلامی بهترین اتفاقی که روی داد و بحق یک تفضل ویژه دیگری به این مردم و این انقلاب و این مقطع از تاریخ بود ، روز 22 بهمن و راهپیمایی شما مردم بود.
وی به انتشار بیانیه مهم و راهبردی رهبر انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت :به دنبال این امر و در چهلمین سال انقلاب ، بیانیه مقام معظم رهبری پر محتوا و بسیار جهت دهنده و جامع و منشور تبیین دوران چهل ساله و تبیین آینده در چله های بعد که بسیار مهم است.
به گفته وی، مخاطب اصلی در این پیام جوانان هستند، بخش عمده این پیام خطاب به جوانان است و می فرمایند من مایل هستم با جوانانم سخن بگویم که این بواقع مایه بالندگی برای جوانان است.
امام جمعه شهرکرد گفت : عده ای به گونه ای القاء می کنند که انقلاب از راه امام فاصله گرفته است، از آرمان های امام فاصله گرفته است ، در جاهای مختلف می نویسند، در نشریات استانی خودمان دیدم که برخی مطالب با کنایه مطالب حضرت امام و آرمان های حضرت امام را گفته اند و بعد یک نتیجه گیری که گویا می خواهد فاصله گرفته ایم، در حالی که مردم ادامه دهنده آرمانهای انقلاب ، شهدا و امام و رهبری هستند.
خطیب جمعه شهرکرد ادامه داد : اگر بی توجهی و کم توجهی به شعارهای انقلاب نشده بود و اگر برخی مسئولین که منتخب مردم هستند و مسئولانی که وظیفه دارند در جاهای مختلف شعارهای انقلاب را پیاده کرده بودند اکنون دستاوردهای بیشتری نصیب انقلاب شده بود.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد : در این بیانیه و نامه مهم راهبردی،رهبر انقلاب اسلامی همگان را به ظرفیت ها و امکانات کشور توجه می دهند، ظرفیت ها و امکانات کشور که بلااستفاده مانده است بسیار بالا و زیاد است و همت بلند جوانان را می طلبد که این ها را شکوفا کنند.

** مشهد
امام جمعه مشهد گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلاب کبیر در جهان است زیرا هیچ یک از انقلاب های دنیا 40 سالگی خود را ندیدند، انقلاب فرانسه 10 سال هم دوام نیاورد و انقلاب شوروی نیز نه تنها زود از بین رفت بلکه اتحاد جماهیر شوروی هم از هم پاشید.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با قدردانی از حضور پرشور مردم استان در راهپیمایی 22 بهمن افزود: در 40 سال گذشته پایمردی و مقاومت مردم ایران برای حفظ انقلاب اسلامی نه تنها رو به کاهش نگذاشت بلکه بیشتر هم شد.
وی اظهار داشت: این پایمردی از آنجا مشخص می شود که مردم بیشتر از سایر راهپیمایی های گذشته حضور پرشور خود را در راهپیمایی 22 بهمن امسال به منصه ظهور رساندند.
وی با بیان اینکه 40 سالگی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ این کشور است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور بیانیه خود به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی، دستاوردهای این مدت را تبیین کردند و توصیه هایی به ملت ایران داشتند .
آیت الله علم الهدی گفت: برای 40 ساله دوم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب به تمدن سازی اسلامی تاکید کردند که مسئولیت آن برعهده کارگزاران نظام و مردم است که باید تمام شئون زندگی خود را اسلامی کنند تا
برای ظهور امام زمان (عج) آمادگی لازم را پیدا کنیم.

**شاهرود
امام جمعه شاهرود گفت: نامه بسیار مهم مقام معظم رهبری به جوانان و هفت توصیه ایشان نقشه راهی است که باید توسط مردم و مسئولان اجرایی شود.
حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه این شهر، اظهار داشت: نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به همه مردم است ولی مخاطب اصلی آن را جوانان تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از رسانه ها با جمله های گزینشی از این نامه، بی سلیقگی کرده و آن گونه که خود خواستند سخنان ایشان را تفسیر کردند، افزود: بی شک مشکلاتی که در چهل سال نخست انقلاب داشتیم در چله دوم نخواهیم داشت و بر اساس واقعیت به آینده امیدوار خواهیم بود.
خطیب جمعه شاهرود با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی بر شرق و غرب دنیا، تاکید کرد: امروز مسایل منطقه بدون حضور و رای ایران قابل حل شدن نیست.

**زاهدان
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: کسانی که با کار انتحاری عده ای از افراد بی گناه را به شهادت می رسانند و باورشان این است که با پیامبر (ص) محشور می شوند بدانند که به دلیل حق الناس قطعا وارد جهنم خواهند شد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان با محکوم کردن حادثه تروریستی محور زاهدان - خاش، شهادت شماری از عزیزان پاسدار را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم تبریک و تسلیت گفت.
عضور خبرگان رهبری اظهار داشت: دراین حادثه فرزندان برومند نظام، تعدادی از جوانان پاک و مدافعان کشور که در آستانه بازگشت به وطنشان بودند به شهادت رسیدند.
امام جمعه زاهدان افزود: این حادثه بوسیله گروهی از عناصر ددمنش و پست و فرومایه با القای شیطانی استکبار و تفکر تکفیری اتفاق افتاد.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: در تفکر تکفیری پای حق الناس درمیان است که به هیچ وجه از سوی خداوند بخشیده نخواهد شد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: تفکر تکفیری پیشینه تاریخی از زمان خوارج دارد اینها گروهی بودند که در تاریخ اسلام دیوانه وار به سلاح تکفیر متوسل شدند، این تفکر در دین اسلام جایگاهی ندارد و کسانی که از تفکر تکفیری پیروی می کنند راه بازگشتی به اسلام برای آنها باقی نمانده است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: افراد اهل این تفکر آلوده به کفر هستند و صاحب این تفکر نیز خودش به کفر آلوده است.
آیت الله سلیمانی گفت: راهپیمایی 22 بهمن با شکوه تمام در سراسر کشور برگزار شد از این رو باید شکرگزار خداوند منان باشیم.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: راهپیمایی 22 بهمن پیامهای فراوانی داشت و باردیگر نظام و انقلاب اسلامی را بیمه و همه نقشه های دشمن را نقش برآب کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: از دستاوردهای راهپیمایی 22 بهمن نمایش قدرت نظام، اتحاد مردمی و روان شناسی ملت با وجود مشکلات اقتصادی است.
امام جمعه زاهدان با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری درباره راهپیمایی 22 بهمن گفت: راهپیمایی 22 بهمن شوری در میان مردم بوجود آورد و نقشه دشمنان را نقش برآب و القائات آنان را بی اثر کرد.
آیت الله سلیمانی افزود: مردم ما در فضاهای مختلف غیرتمندی و فداکاری را به نمایش گذاشته اند و همواره در برابر حادثه های ناگوار صبوری پیشه و ثابت کرده اند که وفادار به نظام هستند و به واقع در همه صحنه ها دشمنان را ناامید کرده اند.

**قم
خطیب جمعه قم گفت: ملت آگاه و بیدار ایران اسلامی با حضور باشکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر با اسلام و آرمان های بلند شهدا تجدید بیعت کرد و این اوج بصیرت آنان را نشان داد.
آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم درمصلای قدس این شهر،با بیان اینکه همه باید به خاطر نعمت بزرگ انقلاب اسلامی شکرگزار خدا باشیم افزود: باید از ملت مقاوم، بصیر، شجاع و آگاه به خاطر حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن سپاسگزار بود.
وی با بیان اینکه این راهپیمایی کم نظیر و باشکوه نشان داد انقلاب و آرمان های امام(ره) همچنان زنده است گفت: ملت ایران اسلامی شگفتی بزرگی در جهان رقم زد و با قدرت و شکوه گام اول را پشت سر گذاشتیم و وارد گام بزرگ دوم شد.
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه پس از چهل سال ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن و کسب آن همه توفیق های چشمگیر، رهبر معظم انقلاب منشور گام دوم را صادر کردند، تاکید کرد: انتظار از قم، حوزه علمیه، ملت ایران، مسئولان و جوانان آن است که این منشور راهبردی، حرکت آفرین و جامع را در دستور کار خود قرار دهند.
اعرافی افزود: رهبر معظم انقلاب به شیوه بسیار زیبا، جامع و گویا توفیق های ملت ایران و دستاوردهای عظیم انقلاب را برشمردند که این توفیق ها در حالی رقم خورده است که با آن همه موانع بزرگ مواجه بودیم.
وی با تاکید بر اینکه عصر نوینی با آغاز انقلاب اسلامی در جهان رقم خورده است گفت: بر خلاف سایر انقلاب ها که در دو دهه اول منحرف شده و یا از پای درآمده اند، انقلاب اسلامی در ورود به پنجمین دهه خود همچنان استوار است.
اعرافی، توجه به فرهنگ انقلابی و جهادی در همه عرصه ها را ضروری دانست و ادامه داد: فرهنگ جهادی اگر همراه با همت بلند مردم و مسئولان باشد در اقتصاد، می تواند انقلاب ایجاد کند و در عرصه بین الملی می تواند عزت آفرین باشد.
1596
کد N2089356

وبگردی