آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

روایت عکاس مهر از عکس جنجالی | می‌گفتند تو دروغ می‌گویی نه ضدانقلاب

روایت عکاس مهر از عکس جنجالی | می‌گفتند تو دروغ می‌گویی نه ضدانقلاب

عکاس خبرگزاری مهر ماجراهای عکس جنجالی مهر که توسط رسانه‌های ضدانقلاب به دروغ تغییر کرد را شرح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان پوشش تصویری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن عکسی از خبرگزاری مهر منتشر شد که خانمی پلاکاردی در دست داشت که در آن نوشته شده بود «عشق فقط رهبر». پس از انتشار این عکس برخی عناصر ضدانقلاب با دستکاری در آن، عکس مذکور را بگونه‌ای با برنامه فتوشاپ تغییر دادند که گویی فرد حاضر در این عکس یکی از طرفداران همجنس‌بازی است.

حمید وکیلی عکاس خبرگزاری مهر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این عکس جنجالی گفت: من همانند دیگر عکاسان خبری سعی کردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ حضور پرشور اقشار مختلف مردم در جشن پیروزی چهل سالگی انقلاب را به بهترین نحو نشان دهم، از سوژه های مختلفی هم عکاسی کردم. در این میان، با خانم کم حجابی که پرچم ایران به دست داشت و پلاکاردی که رویش نوشته شده بود«عشق فقط رهبر» برخورد کردم و عکس وی را گرفتم.

وی افزود: این عکس پس از انتشار در سرویس عکس خبرگزاری مهر به سرعت در رسانه‌ها بازنشر شد. کمی بعد دیدم که برخی همان عکس را برایم فرستادند اما این بار محتوای پلاکارد و پرچم در دست آن خانم با موضوع همجنس‌گرایی و حامیان این فرقه بود، در واقع این عکس را با فتوشاپ تغییر داده بودند. متاسفانه عده‌ای گفتند عکس واقعی از آن زن همین است و عکس منتشر شده از سوی من فتوشاپ و دروغ است.

وکیلی تاکید کرد: زمانی که این اتفاق افتاد واکنش‌های زیادی را در صفحه اینستاگرام خود مشاهده کردم. بسیار برایم جالب بود که خیلی‌ها من را به درغگویی و جعل عکس متهم کردند و شروع به فحاشی کردند و گفتند چرا به مردم واقعیت را نشان نمی‌دهید؟ چرا دروغ می‌گویید؟

وی گفت: پس از انتشار عکس جعلی، به سرعت کانال هایی از جمله آمدنیوز، شبکه ضدانقلاب من و تو و دیگر رسانه های ضدانقلاب تصویر فتوشاپ شده از آن خانم را با محتوا و پرچم همجنس‌گرایی منتشر کردند و از این تصویر به عنوان تصویر اصلی و از تصویر منتشر شده در خبرگزاری مه به عنوان تصویر فتوشاپ شده یاد کردند.

وکیلی تصریح کرد: آنچه در این زمینه مرا به تعجب واداشت، این بود که عده‌ای چنین رفتار مضحکی را ساده‌دلانه قبول کردند. این مساله نشان می‌دهد که هنوز در بحث سواد رسانه‌ای ضعیف هستیم و برای اصلاح آن با وضع مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی اظهار داشت: پس از این اتفاق عکس‌های خامی که از این شهروند خانم در کارت حافظه دوربین خود داشتم را در اینستاگرام خودم استوری کردم و سعی کردم به مردم نشان دهم این عکسی که فکر می‌کنند بنده فتوشاپ کردم عین واقعیت است.

این فعال رسانه‌ای اظهار کرد: خوشبحتانه ساعاتی پس از گذشت این شایعه شبکه‌ها و کانال‌های بزرگ و پرمخاطب تلگرامی شایعه شبکه‌ها و کانال‌های ضدانقلاب را تکذیب کردند و نوشتند که عکس اصلی کدام و عکسی که از سوی رسانه‌های ضدانقلاب فتوشاپ شده بود کدام است.

وکیلی با بیان اینکه دشمن از موضوعاتی از این دسته علیه انقلاب اسلامی بهترین استفاده را می‌کندف گفت: دشمن با میلیاردها دلار هزینه هنوز نتوانسته این انقلاب را زمین‌گیر و مردم را از انقلاب دور کند.

وی با اشاره به یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «سران آمریکا و کسانی که به فکر براندازی این نظام هستند، احمق درجه یک هستند»، اظهار کرد: قطعا سربازهای آمریکا از سران ایالات متحده احمق‌تر هستند و نزد خود تصور کرده اند که با یک فتوشاپ ساده می‌توانند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را بدنام کنند و حرکت عظیم مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را کوچ جلوه دهند.

این فعال رسانه‌ای خاطرنشان کرد: ما در کشور نیاز به تقویت سواد رسانه‌ای برای مردم داریم چرا که در عصری که همه درگیر فضای مجازی هستند و هرلحظه در شعاع عملیات‌های رسانه‌ای دشمن قرار می‌گیرند، باید توانایی تشخیص شایعات و فضاسازی‌های دشمن را داشته باشند.

کد N2088033

وبگردی