آفتاب

سرمربی تیم ملی بسکتبال: پیگیر حضور حدادی در اردو هستیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال: پیگیر حضور حدادی در اردو هستیم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره غیبت حامد حدادی در اردوی تیم ملی گفت: این بازیکن هنوز به اردوی تیم ملی نیامده اما پیگیری هستیم تا او را در اردو داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غیبت حامد حدادی در اردوی تیم ملی همچنان موضوع اصلی بسکتبال است. او از صحبت های مسعود قاسمی سرپرست تیم ملی علیه بازیکنان ناراحت است و به اردو نمی آید. با این حال مهران شاهین طبع در حال صحبت با او است تا حدادی تصمیمش را عوض کند و به تیم ملی بازگردد.
مهران شاهین طبع امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره شرایط تیم ملی پیش از دیدار با اردن اظهار داشت: تمرین های خوبی داشتیم و در این چند روز بازیکنان به خوبی کنار هم کار کرده اند و وضعیت مناسبی دارند. امیدوارم که 2 دیدار پیش رو نیز بتواند به هماهنگی آنها کمک کند.
وی در پاسخ به این سوال که برابر اردن از چه نفراتی استفاده خواهد کرد؟، گفت: هنوز تصمیم نهایی را نگرفته ایم اما با توجه به اینکه تعداد بازیکنان بیشتر از معمولی در اردو داریم، تلاش مان این است که بتوانیم از بیشتر بازیکنان در این 2 دیدار تدارکاتی برابر اردن استفاده کنیم تا بازیکنان فرصت داشته باشند ظرفیت خود را نشان بدهند.
سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که بازیکنان مصدومیت یا آسیب دیدگی نگران کننده ای ندارند؟، خاطرنشان کرد: یک سری آسیب دیدگی ها که از قبل وجود دارد اما در این مدت بازیکنان شرایط خوبی دارند و مصدومیتی وجود ندارد.
شاهین طبع درباره وضعیت حامد حدادی نیز اظهار داشت: حامد حدادی هنوز به اردو نیامده است. پیگیر هستیم تا تصمیم خود را بگیرد و به اردو بیاید.
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره وضعیت مایک رستم پور بازیکن دو رگه تازه وارد به تیم ملی نیز تصریح کرد: مایک رستم پور به خوبی تمرین می کند اما به نظرم باید در جریان بازی قرار بگیرد تا وضعیتش مشخص شود. منتظر هستیم که به میدان برود و ببینیم که در جریان مسابقه چه عملکردی از خودش به نمایش می گذارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این بازیکن دو رگه ویژگی خاصی از خودش به نمایش گذاشته است؟، گفت: او مثل همه بازیکنان با انگیزه و پشتکار بالایی تمرین می کند و تلاش دارد. به هر حال تازه وارد ایران شده و در حال هماهنگ شدن با بسکتبال کشور است و نیاز به زمان دارد.
شاهین طبع در پاسخ به این سوال که برخی واکنش های ملی پوشان در جریان لیگ به خصوص دیدار پتروشیمی و شیمیدر باعث نگرانی هایی شده است و اینکه آیا بازیکنان درون تیم ملی همچنان درگیر رقابت هستند یا نه؟، اظهار داشت: زمانی که بازیکنان در لیگ روبه روی هم قرار می گیرند یکسری کری خوانی دارند و این طبیعی است. این تنش ها در جریان مسابقات باشگاهی وجود دارد و قبلا هم بوده اما در جریان اردوی تیم ملی همه تلاش دارند که این فضا به وجود نیاید.
سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره دیدار با اردن نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه باشگاه ها ده روز قبل از پنجره های انتخابی جام جهانی به بازیکنان اجازه می دهد که به تیم ملی خود بپیوندند تیم ملی اردن نتوانسته یکی از بازیکنان شاخص خود را به ایران بیاورد. با این حال دو مسابقه تدارکاتی با این تیم می تواند به هماهنگ تر شدن بازیکنان ما کمک شایانی بکند.
وی درباره دیدار با ژاپن نیز تاکید کرد: این تیم شرایط بسیار خوبی دارد. لیگ بسیار خوبی در این کشور برگزار می شود که باعث شده بسکتبالیست های ژاپن به خوبی رشد کنند. آنها «نیک فازکاس» را در این پنجره به همراه دارند و قرار بوده «واتا نابه» بازیکن شاغل در NBA خود را نیز به همراه داشته باشند.
شاهین طبع ادامه داد: حتی برای این بازیکن روادید گرفته اند و نامش را برای ورود به فرودگاه نیز داده اند. حالا اینکه عنوان کرده اند، نمی آید مشخص نیست. شاید از زرنگی چنین حرفی زده باشند.
وی در پایان گفت: ژاپن قبل از دیدار با ما 2 دیدار دوستانه در ترکیه با تیم ملی لبنان خواهد داشت و قطعا با آمادگی کامل وارد ایران خواهد شد. با این وجود شرایط برای ما متفاوت است. در خانه به مصاف حریف می رویم و بازیکنان از نظر انگیزشی روحیه خوبی دارند. می دانیم ژاپن برای المپیک 2020 آماده می شود اما در اینجا تلاش ما کسب بهترین نتیجه است.
تیم ملی بسکتبال ایران قرار است سه شنبه و پنجشنبه دو دیدار دوستانه با اردن داشته باشد و سپس دوم و پنجم اسفند میزبان ژاپن و استرالیا از پنجره ششم انتخابی جام جهانی خواهد بود.
ورزشی**ع-ح**9129
کد N2085649

وبگردی