آفتاب
روحانی:

علاقه مند به گسترش مناسبات و همکاری‌ با تونس هستیم

علاقه مند به گسترش مناسبات و همکاری‌ با تونس هستیم

تهران - ایرنا - رییس جمهوری توسعه روابط و همکاری‌ها با تونس به عنوان کشوری دوست و مسلمان را برای ایران حائز اهمیت دانست و گفت: علاقه مند به گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی و تقویت بیش از پیش روابط دوستانه هستیم.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز شنبه هنگام دریافت استوارنامه «طارق بالطیب» سفیر جدید تونس در تهران به انقلاب مردم این کشور در سال‌های اخیر و گسترش آن در دیگر کشورها اشاره و ابرازامیدواری کرد که مردم تونس بتوانند برای تحقق آرمان‌ها و اهداف خود تلاش و به موفقیت برسند.
وی با بیان این که امروز کشور تونس شاهد آرام‌ترین شرایط پس از تحولاتی است که به واسطه حرکت بهار عربی در برخی کشورهای منطقه به وقوع پیوست، افزود: این نشان می‌دهد که مردم و مسئولان تونس با درایت، تحمل و حکمت کار را به پیش برده‌اند.
رییس جمهوری ادامه داد: شرایط دنیای امروز به گونه‌ای است که اگر کشوری بخواهد مستقل و براساس آرا و نظر مردم خود زندگی کند و به تحکم قدرت‌های بزرگ توجه نکند، با سختی‌ و دشواری‌های فراوان که البته نتایج آن شیرین است، مواجه خواهد بود.
روحانی با بیان این که ایران قبل از انقلاب اسلامی یک پایگاه بزرگ برای آمریکا در منطقه بود، اظهار داشت: ملت ایران در انقلاب اسلامی تصمیم گرفت که ایران پایگاه هیچ ابرقدرتی نباشد و تنها پایگاهی برای تحقق آرمان و اهداف خود باشد.
رییس جمهوری ادامه داد: می‌دانیم قطع دست قدرت‌های بزرگ از منافع یک ملت چقدر دشوار است، جمهوری اسلامی ایران برای تحقق این امر شهدای فراوان و بهای زیادی پرداخت کرد، اما امروز پس از 40 سال از راهی که ملت ایران برگزیده، سربلند هستیم.
روحانی در این دیدار علاقه مندی ایران به توسعه روابط صمیمی‌تر میان دو ملت و گسترش روابط و همکاری‌های فی‌مابین در راستای منافع متقابل را اعلام کرد.
وی استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در دو کشور برای گسترش مناسبات اقتصادی و تشویق بخش‌های خصوصی ایران و تونس را برای توسعه همکاری‌های متقابل ضروری دانست و گفت: دو کشور می‌توانند روابط خود را در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ارتباطات و همکاری‌های علمی و دانشگاهی گسترش دهند.
رییس جمهوری افزود: هیچ مانعی در توسعه همکاری‌ها و مناسبات همه جانبه میان ایران و تونس وجود ندارد.
«طارق بالطیب» سفیر جدید تونس نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت گسترش و تقویت روابط و مناسبات میان دو کشور به عنوان دوست، مسلمان و برادر و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در این راستا تاکید کرد.
وی با یادآوری پیروزی انقلاب تونس با تکیه بر قدرت مردم، آن را نتیجه حکمت جمعی و الهام ‌گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست.
سفیر جدید تونس در ایران گفت:‌ عقلانیت، آرامش و منطق همواره در میان مردم و مسئولان ایران نمایان است و پیشبرد امور با تکیه بر تدبیر از ویژگی‌های ایرانیان به شمار می‌رود.
بالطیب همچنین بر تلاش در راستای توسعه و گسترش همه جانبه مناسبات ایران و تونس برای تامین منافع دو ملت و دفاع از منافع مسلمانان در جهان اسلام تاکید کرد.
سیام**1751**1336
کد N2077639

وبگردی