آفتاب
آغاز تمرینات از هفته آینده؛

مسیرجهانی تیم ملی تنیس روی میز/حضور در دو رویداد و یک اردوی مشترک

مسیرجهانی تیم ملی تنیس روی میز/حضور در دو رویداد و یک اردوی مشترک

تیم ملی تنیس روی میز که مسابقات قهرمانی جهان را در پیش دارد، از هفته آینده وارد اردو می‎شود و تا پیش از آغاز مسابقات در دو تور جهانی و یک اردوی برون مرزی هم شرکت می‎کند.

به گزارش خبرنگار مهر، لهستان میزبان مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ جهان در رشته تنیس روی میز است. این رقابت ها  اول تا هشتم اردیبهشت ماه در بوداپست برگزار می شود. 

رقابت های تنیس روی میز در چهار بخش تیمی، انفرادی، دوبل و میکس دوبل پیگیری می شود. البته در مسابقات جهانی، دیدارهای تیمی فقط در سال های فرد (میلادی) برگزار می شود. بر این اساس این دوره از مسابقات در سه بخش انفرادی، دوبل و میکس دوبل مردان و زنان برگزار می شود. 

تیم ملی تنیس روی میز که اردیبهشت ماه با صعود به فینال دسته دوم رقابت های تیمی قهرمانی جهان به دسته اول این رقابت ها راه یافت و در جمع ۲۴ تیم برتر جهان قرار گرفت از هفته آینده مسابقات خود را برای حضور در میادین لهستان آغاز می کند. 

این اردوهای تمرینی به صورت متوالی تا پایان سال زیر نظر جمیل لطف الله نسبی ادامه خواهد داشت. بعد از آن ملی پوشان تنیس روی میز با حضور در دو رویداد بین المللی و شرکت در یک مرحله اردوی برون مرزی، تمریناتشان را دنبال می کنند. 

مسابقات «چلنج پلاس» عمان اولین رویدادی است که ملی پوشان تنیس روی میز در راستای آماده سازی حضور در میادین جهانی در آن شرکت خوهند کرد. ۲۹ اسفند تا ۴ فروردین زمان برگزاری این رویداد ثبت شده در تقویم ITTF است. 

تیم ملی تنیس روی میز بعد از پایان کار خود در عمان، راهی قطر می شود تا در مسابقات پلاتینیوم این کشور شرکت کند. این رقابت ها طی روزهای ۶ تا ۱۱ فروردین ماه برگزار می شود.

بعد از اتمام مسابقات قطر، تیم ملی تنیس روی میز به ایران باز می گردد تا تمریناتش را در تهران دنبال کند. در این میان نیما عالمیان و مهشید اشتری که جزو پینگ پنگ بازان اعزامی به مسابقات جهانی هستند در کاپ آسیا (۱۶ تا ۱۸ فروردین ماه) شرکت خواهند کرد. 

اردوی مشترک با لهستان و کره شمالی هم دیگر برنامه ای است که از سوی فدراسیون تنیس روی میز و برای تیم ملی مصوب شده است. برای شرکت در این اردوی تمرینی، اعضای تیم ملی تنیس روی میز ۱۰ روز پیش از آغاز مسابقات جهانی عازم لهستان می شوند تا آخرین جلسات تمرینی خود را در کمپ بوداپست و در کنار ملی پوشان لهستان و کره شمالی پیگیری کنند. البته احتمال اینکه ملی پوشان کشورهای دیگر مانند بلژیک هم به این اردوی مشترک ملحق شوند، بعید نیست. 

کد N2076679

وبگردی