آفتاب

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین: مقاومت هرچه دارد به برکت حمایت‌های ایران است

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین: مقاومت هرچه دارد به برکت حمایت‌های ایران است

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه متاسفانه کشورهای عربی از قضیه فلسطین حمایت نمی‌کنند گفت که ایران امروز تنها کشوری است که از مساله فلسطین حمایت می‌کند و از طریق تحریم‌های آمریکا و دیگر کشورها علیه ایران هزینه این حمایت‌ها را می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با مرکز مطالعات استراتژیک فلسطین"باحث" در پاسخ به این سوال که بعد از انتخاب شما به عنوان رئیس جنبش جهاد برخی می‌گفتند که ایران حامی سیاسی، نظامی و مذهبی شما است، واکنش شما به این اظهارات چیست؟ گفت: واضح است که مقاومت فلسطین از سوی تمام طرف‌ها محاصره شده است، به جز جمهوری اسلامی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به سوی قضیه فلسطین روی آورد و سفارت اسرائیل را به سفارت فلسطین تبدیل کرد سپس از یاسر عرفات استقبال کرد و جنبش فتح اولین جنبشی بود که با ایران روابطی را ایجاد کرد.

وی افزود: ایران امروز تنها کشوری است که از مساله فلسطین حمایت می‌کند و از طریق تحریم‌های آمریکا و دیگر کشورها علیه ایران هزینه این حمایت‌ها را می‌پردازد. متأسفانه کشورهای عربی از ملت فلسطین حمایت نمی‌کنند و زمانی که ایران از ما حمایت کند ما را مورد حسابرسی قرار می‌دهند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه در رابطه با آن‌چه حمایت‌های مذهبی ایران از فلسطین عنوان شد، گفت که این ادعاها و شایعات صحت ندارد و ایرانی‌ها به دنبال شیعه کردن اهل سنت فلسطین نیستند و مردم فلسطین نیز به دنبال شیعه شدن نیستند.

النخاله گفت: به نظر من نباید به نقشه مذهبی دست زد اما بر اساس اینکه ما همه مسلمان هستیم باید میان ما همزیستی، تعامل و نزدیکی روابط وجود داشته باشد. در رابطه با این مساله مبالغه کردند و این مبالغه دور از توطئه‌هایی که علیه ما چیده می‌شوند، نیست.

این مقام فلسطینی در پایان گفت که حمایت ایران از ما و از دیگر گروه‌ها هیچ گاه بر اساس مذهب نبوده و این روابط برادرانه ما ادامه دار است و می‌توانم بگویم که مقاومت هرچه دارد به برکت حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

کد N2075242

وبگردی