آفتاب
سفیر ژاپن:

توکیو از توسعه همکاری ها با تهران استقبال می‌کند

توکیو از توسعه همکاری ها با تهران استقبال می‌کند

تهران- ایرنا - سفیر ژاپن در تهران در دیدار با دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل با تبریک 90 ساله شدن مناسبات دیپلماتیک دو کشور گفت: ژاپن از توسعه همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، «میتسوگو سایتو» امروز- چهارشنبه- در دیدار حسین امیرعبداللهیان از سطح رو به رشد مناسبات دو کشور ابراز خرسندی کرد.
وی افزود: گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری غنی با تمدنی کهن که از نقش و جایگاه مهمی در منطقه و جهان برخوردار است، همواره مورد توجه ژاپن قرار دارد.

** ایران و ژاپن برای گسترش همکاری ها از ظرفیت‌های فراوانی برخوردارند
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل نیز در این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور تصریح کرد: تهران و توکیو برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات فیمابین از ظرفیت‌های فراوانی برخوردارند.
وی به نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور اشاره وخاطرنشان کرد: جشن نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک تهران و توکیو نشانگر عمق روابط است. توسعه و تقویت مناسبات پارلمانی میان مجالس ایران و ژاپن زمینه را برای گسترش تعاملات همه‌جانبه دو کشور هموار می‌کند.
همچنین در این دیدار سفیر ژاپن در تهران و دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل بر اهمیت تبادل هیأت‌های پارلمانی و توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.
سیام*3061*1336
کد N2068810

وبگردی