آفتاب

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

تهران- ایرنا- تاکید همتی بر سیاست های ارزی مستقل ایران، تصریح اعضای شورای پول و اعتبار بر بازگشت ارز صادراتی به چرخه اقتصاد، کسب نمره 20 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کمیسیون فرهنگی برای وفای به عهد برنامه های ارائه شده به مجلس، تاکید سفیر روسیه در سازمان ملل بر نقش مخرب نشست ضد ایرانی ورشو بر صلح و امنیت منطقه، هشدار سازمان ملل نسبت به بروز فاجعه انسانی در غره و حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به پایگاه حماس در غزه مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- رئیس کل بانک مرکزی با تاکید براینکه برنامه ریزی و سیاست های ارزی ایران مستقل از چرخه مالی اروپاست، ابراز امیدواری کرد که سازوکار مالی ویژه اروپا (SPV) برای ایران در آینده نزدیک راه اندازی شود.
* تهران- ایرنا- اعضای شورای پول و اعتبار بر ادامه تعامل میان بخش خصوصی و بانک مرکزی تاکید و از صادرکنندگان درخواست کردند با برگرداندن ارز ناشی از صادرات خود به کشور در مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن،‌ مسئولین اقتصادی را یاری کنند.
* تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مجموعه اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گستردگی ماموریت ها و وسعت سازمانی این وزارتخانه، تصریح کرد: گزارشی که سید عباس صالحی از کلان پروژه های این وزارتخانه ارائه داد نشان از وفای عهد او به سخنان و برنامه های وی به مجلس دارد.
* نیویورک- ایرنا- سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل می گوید مقابله نکردن با اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی، این رژیم را گستاخ تر کرده است؛ دنیا باید به لجام گسیختگی آن پایان دهد.
* لندن- ایرنا- روابط عمومی نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین از توافق سازمان بازرسی کل کشور و آکادمی بین‌المللی مقابله با فساد برای همکاری در حوزه آموزش خبر داد.
* لندن- ایرنا- حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن روز سه‌شنبه با انتشار پیامی در توییتر از وزیران امور خارجه و کشور انگلیس درخواست کرد تا به دلایل انسانی دستور صدور ویزای انگلیس برای یک بیمار ایرانی را صادر کنند.
* تهران- ایرنا- مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران از واردات 200 هزار راس دام زنده از کشور رومانی به تهران در هفته آینده خبر داد.
* تهران- ایرنا- یک نماینده مجلس معتقداست : شرح وظایف شوراهای شهر و روستا باید مشخص شود و همچنین با توجه به اینکه مفاسد زیادی از اعضای شوراهای شهر سر زده، باید روند نظارت بر تعیین صلاحیت ها تقویت شود.
* تهران- ایرنا- مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان های کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان غربی در نامه هایی جداگانه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خدمات و تلاش های صندوق اعتباری هنر در جریان سفر هیات اعزامی به این استان ها برای ارائه خدمات مطلوب به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تقدیر کردند.
* تهران- ایرنا- یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از مهم ترین قوانین ما قانون انتخابات و از مهم ترین سیاست های کلی، سیاست های کلی انتخابات است. اغلب مسائل و راه حل مسائل به انتخاب نماینده برای سرنوشت کشور باز می گردد.

اخبار خارجی
**********
* نیویورک- ایرنا- نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد نشست ورشو را یک گردهمایی ضد ایران دانست و گفت: این اقدام بر صلح و امنیت منطقه اثری مخرب دارد.
* تهران- ایرنا- فرستاده صلح سازمان ملل متحد به منطقه خاورمیانه نسبت به احتمال بروز فاجعه انسانی در باریکه غزه هشدار داد.
* تهران- ایرنا- جنگنده های رژیم صهیونیستی به مواضع گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در شهرک بیت لاهیا واقع در شمال غزه حمله کردند.
* تهران- ایرنا- مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه‌ آنچه دلایل حقوق بشری خواند، طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه دولت سوریه و حامیان این کشور را تصویب کرد.
* تهران- ایرنا- پایگاه تحلیلی میدل ایست فروم در گزارشی نوشت که ترس رژیم اسرائیل از حضور ایران در سوریه و متعاقب آن حملات هوایی آن علیه دمشق، یک میدان جنگ جدید در این کشور را با وصف فروکش شدن جنگ داخلی نشان می دهد.
* تهران- ایرنا- پرواز دو پهپاد ناشناس برفراز باند فرودگاه بین المللی نیووارک در نیویورک آمریکا مقام های این فرودگاه را مجبور به توقف پروازها کرد.
* تهران- ایرنا- سوریه با اعتراض به ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک این کشور و حمله هوایی اخیر به فرودگاه بین المللی دمشق تهدید کرد که در صورت متوقف نشدن حملات، آن را با حمله به فرودگاه تل آویو تلافی خواهد کرد.
* نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه اندونزی، عضویت کامل در سازمان ملل متحد را حق طبیعی و قانونی فلسطین دانست و گفت: مسیر این کار هموار نیست اما اراده فلسطین و جامعه بین المللی را برای برآورده کردن این حق، متوقف نمی کند.
* نیویورک- ایرنا- سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد در تقلایی برای انحراف نشست شورای امنیت از مساله فلسطین، گفت در نشست ورشو به تهدیدات صلح و امنیت بین الملل پرداخته می شود و هدف آن تخریب یا حمله به ایران نیست.
* تهران- ایرنا- وزیر خارجه پیشین آمریکا خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور گفت که از مقام خود استعفا کند.
* نیویورک- ایرنا- سفیر لهستان در سازمان ملل متحد اظهارات برخی مقامات آمریکا درباره نشست ورشو مبنی بر ائتلاف سازی علیه ایران را رد کرد و گفت: این نشست بر هیچ کشور خاصی تمرکز ندارد.
* تهران- ایرنا- اردن در پی تصمیم شماری از کشورها برای ازسرگیری روابط با سوریه، اعلام کرد که روابط خود با دمشق را به سطح کاردار ارتقا می دهد.
* تهران- ایرنا- معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اتحادیه اروپا و اوراسیا در بحبوحه تنش در روابط واشنگتن و اتحادیه اروپا در مسائل مختلف تجاری و سیاسی استعفا کرد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا دلیل برگزار نشدن کنفرانس خبری کاخ سفید در یک ماه گذشته را پوشش ناعادلانه رسانه ها دانست و تاکید کرد که خود او به سخنگوی دولتش گفته است که کنفرانس خبری برگزار نکند.
* تهران- ایرنا- الکساندریا اوکازیو – کورتز نماینده دمکرات کنگره آمریکا از سیاست های ضدمحیط زیستی دونالد ترامپ رئیس جمهوری کشورش به شدت انتقاد کرد و گفت که چنانچه اقدامی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی نشود، عمر جهان تا 12 سال آینده به پایان خواهد رسید.
شبد**1953**1379
کد N2068539

وبگردی