آفتاب

تذکرات نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی

تذکرات نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی

تهران-ایرنا- نمایندگان مجلس درباره بیکاری جوانان و حل مشکل آنها، استفاده از جوانان تحصیل کرده به جای بازنشسته ها، مشکلات کشاورزان، همسان سازی حقوق بازنشستگان، بالا رفتن قیمت خودرو و افزایش قیمت کالاها تذکر دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در تذکر شفاهی، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها با استناد به بند 9 اصل سوم قانون اساسی، اظهار داشت: در حالی شاهد تعداد زیادی جوان بیکار هستیم که بعضی از افراد چندین شغل دارند.
وی ادامه داد: اگر شعار هر ایرانی یک شغل اجرا می شد به طور قطع تا این حد مشکل بیکاری نداشتیم، مردم می پرسند چرا بعضی ها دارای شغل های متعدد هستند و از چندین جا حقوق می گیرند.
عبداللهی در تذکری دیگر به وزیر آموزش و پرورش، گفت: به جای استفاده از بازنشسته‌ها از جوانان تحصیل کرده استفاده شود تا کیفیت کار ارتقا یابد.

** وعده ها به فرهنگیان تحقق یابد
حسن لطفی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی به وزیر آموزش و پرورش، گفت: فرهنگیان را مانند خانواده خود دانسته و مطالبات به حق آن ها را رفع و وعده هایی که در زمان رأی اعتماد دادید، عملی کنید.
وی ادامه داد: باید به حال وضعیت گرمایشی مدارس گریست، حتما باید اتفاق ناخوشایندی در این زمینه بیفتد؛ تا کی باید شاهد قربانی شدن دانش آموزان باشیم.
نماینده مردم رزن ادامه داد: نرم افزار سینا به نفع عده ای خاص تدوین شده که ظلم به فرهنگیان است و جهت سوءاستفاده از اطلاعات آن ها به نفع عده ای خاص کاربرد دارد.
وی در تذکر دیگری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: هرسال مشکل جدیدی به کشاورزان اضافه می شود و نبود کود شیمیایی، عدم تضمین قیمت محصولات و عدم کارایی بیمه محصولات کشاورزی از جمله مشکلات کشاورزان است که باید حل شود.

** همسازی حقوق بازنشستگان در بودجه 98 لحاظ شود
عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی گفت: وضعیت معیشتی بازنشستگان نامناسب است، حقوق فعلی این قشر از جامعه امکان زندگی شرافتمندانه را سخت کرده است، از این رو ضرورت دارد همسان سازی حقوق مطابق قانون برنامه ششم توسعه در بودجه 98 لحاظ شود.
وی ادامه داد: انتظار می رود رئیس جمهوری و سازمان برنامه و بودجه برنامه ویژه ای برای قشر زحمتکش بازنشسته داشته باشند.
این عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تذکر دیگری به افزایش قیمت کالاها اشاره کرد و گفت: بسیاری از خانواده ها و جوانان در موضوع ساماندهی ازدواج و تهیه جهیزیه ناتوان شده اند، آن ها مشکلات جدی دارند و برای عبور از این شرایط سخت باید فکری برای خانواده ها داشته باشیم.
وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کنترل قیمت ها باید اقدامی داشته باشد و با هرکسی که قیمت ها را به سلیقه خود افزایش می دهد برخورد کند.
علی ‌اصغر یوسف‌نژاد در ادامه جلسه علنی مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسؤولان اجرایی کشور را قرائت کرد.
هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور به وزیر صنعت و معدن و تجارت درباره افزایش قیمت خودروهای داخلی تذکر داد.
احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه به وزیر دادگستری درباره علت برخورد نکردن سازمان تعزیرات حکومتی با گران فروشان تذکر داد.
وی همچنین به رییس‌جمهوری درباره علت پرداخت نشدن مطالبات سال 96 بازنشستگان ادارات دولتی استان و همچنین به وزیر صمت درباره علت رسیدگی نکردن به مشکلات واحدهای صنعتی کرمانشاه که منجر به ورشکستگی و تعطیلی آنها شده، تذکر داد.
علی ساری نماینده اهواز به وزیر جهادکشاورزی درباره علت عملکرد ضعیف وزارتخانه تحت امر شما در حوزه آبخیزداری استان خوزستان تذکر داد.
عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول به وزیر کشور در خصوص اظهارات استاندار اصفهان در خصوص انتقال آب از سرشاخه‌های کارون بزرگ تذکر داد.
صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در تذکری به وزیر ورزش و جوانان درباره این که مردم نیشابور منتظر نگاه ویژه شما به اتمام پروژه‌ها هستند تا ورزشگاه انقلاب بعد از 20 سال در عید نوروز افتتاح شود تذکر داد.
سیام**1058**1535
کد N2065931

وبگردی