آفتاب

حضور ایران در 14 رشته المپیک ورزشی نظامیان جهان

حضور ایران در 14 رشته المپیک ورزشی نظامیان جهان

تهران - ایرنا - رییس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح گفت: کاروان ورزشی ایران سال آینده در بازی های المپیک نظامیان جهان (سیزم) در چین در 14 رشته ورزشی حضور می یابند.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم ستاد «سید کمال پیمبری» امروز (دوشنبه) در نشست خبری افزود: بازی های المپیک نظامیان جهان در 28 رشته مهر ماه سال آینده در کشور چین برگزار خواهد شد که کاروان ورزشی ایران در 14 رشته شامل کشتی (آزاد و فرنگی)، تکواندو، جودو، تیراندازی، سه گانه، جهت یابی، پنجگانه، چتربازی، دو ماراتن، تیروکمان، دوچرخه سواری، دوومیدانی، نجات غریق و والیبال در این بازی های حضور خواهد داشت.
وی اظهار داشت: تیم زنان ایران نیز در این بازی ها در دو رشته تکواند و تیروکمان حضور می یابد.
وی همچنین از برگزاری مسابقات بین المللی نظامیان جهان در 32 رشته و به میزبانی 10 کشور جهان در مرداد سال 98 خبر داد و یادآور شد: ایران امسال میزبانی رشته غواصی عمیق را بر عهده داشت و سال آینده نیز میزبان 2 رشته خواهیم بود.
پیمبری با اشاره به موفقیت تیم های نظامی ایران در مسابقات جهانی در سال 2018 خاطر نشان کرد: تیم های کشتی ایران عنوان دوم جهان، تیم دوچرخه سواری در هلند در جایگاه دوم، تیم تکواندو در برزیل عنوان قهرمانی را کسب کرد ضمن آنکه ایران میزبان مسابقات جهانی نظامیان جهان در رشته تیروکمان بود که نمایندگان کشورمان بر سکوی نخست قرار گرفتند.
رییس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح همچنین از برگزاری 2 رویداد ورزشی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: المپیاد فرهنگی ورزشی سربازان نیروهای مسلح در 14 رشته و جشنواره ورزشی دانشجویان دانشگاههای نیروهای مسلح نیز در 12 رشته در حال برگزاری است.
وی همچنین در پاسخ به سووالی مبنی بر سیاست نیروهای مسلح برای حضور تیم های نظامی در لیگ های مختلف ورزشی نیز اظهار داشت: ما بر روی رشته های تمرکز داریم که تاثیر مثبت بر توان آمادگی جسمانی کارکنان و سربازان داشته باشد. با توجه به برگزاری المپیک ورزشی نظامیان جهان (سیزم) تربیت بدنی نیروهای مسلح تمرکز خود را بر روی رشته هایی همچون وزنه برداری، تکواندو، جودو، تیراندازی، شنا، کوهنوردی و سایر رشته ها گذاشته است.
پیمبری تصریح کرد: بر همین اساس تاکید بر توسعه پایگاههای قهرمانی از موضوعاتی است که به نیروهای مسلح ابلاغ شده است که آحاد کارکنان نیروهای مسلح بتوانند با حضور در این پایگاهها در رشته های مختلف ورزشی فعالیت کنند.
رییس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر اینکه آیا درخواست وزارت ورزش مبنی بر معافیت تعدادی از ملی پوشان فوتبال در جام جهانی 2018 روسیه، مورد موافقت قرار گرفته است یا خیر؟ گفت: قانون سربازی قهرمان تصویب شده و توسط سازمان ها و نهادهای مربوطه پیگیری می شود.
وی بیان داشت: پس از درخواست وزارت ورزش و جوانان، موارد جهت تایید عناوین ورزشکارانی که مشمول خدمت سربازی هستند در تربیت بدنی نیروهای مسلح بررسی و پس از تایید به نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ارجاع می شود. قانون سرباز قهرمان مفاد خاص خودش را دارد و همه تابع قانون هستیم.
ورزشی**1067**1597
کد N2060286

وبگردی