آفتاب
شکوفایی تنیس در رده پایه؛

سال پرفروغ ایران در رنکینگ‌ها/تنیسورهای ایرانی به خودباوری رسیدند

سال پرفروغ ایران در رنکینگ‌ها/تنیسورهای ایرانی به خودباوری رسیدند

مدیر کمیته تیم های ملی گفت: تنیس ایران سال ۹۷ را با شکوفایی در بخش رده‌های سنی آغاز کرد. ‌

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد صفتی مدیر کمیته تیم های ملی در گفتگو با سایت فدراسیون تنیس تصریح کرد: سال ۹۷ با شکوفایی در ردههای سنی پایه آغاز شد ، از ۱۱ فروردین ماه تیم زیر ۱۲ سال پسران ایران در لبنان موفق به شکست حریف قدرتمند خود از لبنان شد و این نتیجه پس از سالها بروی زمین های هارد کورت بدست آمد که این اتفاق حاصل توجه فدراسیون تنیس به ریاست مجید شایسته پس از غریب به ۷ سال بود.

وی کفت: پس از آن شاهد درخشش جوانان و نوجوانان کشورمان در هر ۲ بخش پسران و دختران و ایجاد انگیزه ای برای بازیکنان ردههای سنی پایه بودیم . اهداء تسهیلات و جوایز نقدی از جمله برنامه های حمایتی فدراسیون برای بازیکنان بود و ایجاد این انگیزه موجی از حضور بازیکنان ایرانی در میادین بین المللی را به همراه داشت.

در ردههای سنی سینا مقیمی با ۱۷ سال سن در بخش پسران و مشکات الزهراء صفی با ۱۴ سال سن در بخش دختران توانستند نام ایران را در سطح مسابقات بین المللی جوانان در منطقه و آسیا پررنگ تر کنند. مقیمی در ۵ هفته مسابقات بین المللی جوانان در کشورهای ترکمنستان ، لبنان ، ارمنستان و ایران به فینال راه پیدا کرد و صفی نیز بیشترین جهش را به علت نتایجی بدست آمده در رنکینگ بین المللی بدست آورد . این موفقیت ها در پایان سال ۲۰۱۸ با حضور ۱۲۸ تنیسور ایرانی در ردههای سنی زیر ۱۴ سال ، زیر ۱۸ سال و بزرگسالان آقایان در رنکینگ اسیا و جهان همراه بود.

سینا مقیمی با رتبه ۲۱۰ و مشکات الزهراء با رتبه ۵۷۷ رنکینگ سال ۲۰۱۹ را آغاز کردند. یکی از اتفاقات ویژه ای که در ردههای سنی پایه شاهد آن هستیم توجه فدراسیون تنیس آسیا و جهان به بازیکنان در حال پیشرفت ایرانی بوده و در سال ۱۳۹۷ برای دومین سال پیاپی ۴ نماینده ایرانی به عضویت تیم تنیس غرب آسیا جهت شرکت در مسابقات سطح ۲ در این قاره انتخاب شدند .

صفتی ادامه داد: درسا چراغی ، امیر علی قوام و کسری رحمانی به عنوان بازیکن و فرناز فصیحی به عنوان مربی و نمایندگان ایران برای دومین سال متوالی و با توجه به کسب نتایج قابل قبول در مسابقات قهرمانی غرب آسیا در اردن ، راهی تایلند با نام  تیم غرب آسیا شدند.

پیش از این مشکات الزهراء صفی ، یونس طلاور و آریو جوادی بهمراه خانم شهرزاد شیخ صراف بعنوان مربی تجربه حضور در تیم غرب آسیا در سال ۲۰۱۸ را داشتند . با توجه به حضور مشکات الزهراء صفی به عنوان بازیکن دختر ۱۴ سال که بالاترین پیشرفت و امتیاز را در رقابت های زیر ۱۸ سال در مسابقات جوانان ITF را داشت از سوی فدراسیون تنیس آسیا جهت حضور در مسابقات  گرید های ۳ و ۲ هندوستان به مدت ۳ هفته دعوت شد و این فرصت بسیار گران بها به سادگی برای هر بازیکن مهیا نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین با حمایت های ریاست فدراسیون میزبانی متعدد رقابت های تور تنیس زیر ۱۴ سال آسیا و ۴ دوره مسابقات بین المللی جوانان روند ارتقاء بازیکنان ایرانی را پیش از پیش سرعت بخشید  و بازیکنان ایرانی در حال رسیدن به خود باوری هستند که امیدوارم در سال در پیش رو شاهد حضور بازیکنان جوان کشورمان در یکی از معتبرترین رقابتهای تنیس در سطح اول جهان باشیم  .

کد N2054707

وبگردی