آفتاب

موافقت مجلس با دو فوریت طرحی برای پرداخت هزینه های درمان خانواده های جانبازان

موافقت مجلس با دو فوریت طرحی برای پرداخت هزینه های درمان خانواده های جانبازان

تهران-ایرنا-نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی، تمامی هزینه های درمانی و خدمات بیمه درمانی مکمل خانواده های شاهد، آزادگان و جانبازان، ایثارگران شاغل و غیر شاغل، بازنشسته و افراد تحت تکفل آنان بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس با 185 رای موافق، 18 رای مخالف و 6 رای ممتنع از 230 نماینده حاضر با دو فوریت طرح اصلاح تبصره 1 و حذف تبصره های 2 و 4 بند الف و اصلاح بند ب ماده 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موافقت کردند.
در ماده واحده این طرح آمده است: آن دسته از خانواده ها و ایثارگران که داوطلب دریافت خدمات بیمه درمانی همگانی و مکمل از دستگاه های اجرایی خود، شرکت های دولتی، نهادها و بانک ها و موسسات انتفاعی و وابسته به دولت و شرکت هایی که شمول قانون بر آن ها مستلزم ذکر است، می باشند با درخواست خود می توانند از خدمات همان دستگاه استفاده کنند و دولت موظف است هزینه های مذکور را تامین کند.
همچنین بر اساس بند دیگری از این ماده، صد درصد هزینه های درمانی و خدمات بیمه درمانی مکمل خانواده های شاهد، آزادگان و جانبازان، ایثارگران شاغل و غیر شاغل و بازنشسته و افراد تحت تکفل آنان بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز با بیان این که 104 نماینده بررسی اولویت این طرح را امضا کردند گفت: به دلیل مشکلات عدیده ای که در خصوص درمان ایثارگران و خانواده های آنان به وجود آمده است نیاز فوری وجود دارد تا سریعا مشکل حل شود و نظر به ضرورت حل آن و وجود اولویت نسبت به بسیاری از موضوعات مطروجه در مجلس و ضرورت بازدارندگی و جلوگیری از وقوع خسارت های جبران ناپذیر به ایثارگران و خانواده های آنان خواهان بررسی آن با قید فوریت هستیم.
سیام**9121**1058**1336
کد N2054494

وبگردی