آفتاب
معاون وزیر دفاع سوریه؛

دولت سوریه همچنان به محور مقاومت وفادار است

دولت سوریه همچنان به محور مقاومت وفادار است

معاون وزیر دفاع با بیان اینکه دولت سوریه همچنان خود را به محور مقاومت وفادار می‌داند، گفت: دولت سوریه بر لزوم پاکسازی اراضی هم مرز با ترکیه از جنایتکاران تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود الشوا معاون وزیر دفاع سوریه در همایش بین‌المللی دفاع و امنیت در غرب آسیا در مورد دلایل جنگ در سوریه گفت: استکبار نمی‌توانست پیشرفت سوریه را ببیند اما سوریه همچنان با تمام سختی‌ها به محور مقاومت وفادار است. جنگ در سوریه آغاز شد تا تجربه کشورهای منطقه باشد، آن‌ها تمام زیرساخت‌ها و ساختمان‌های آموزشی و بهداشتی را منهدم کردند، این امر اجرای نقشه صهیونیسم بود و دلیل آن این بود که سوریه با تمام توصیه‌های استکباری مخالف بود و با تمام نقشه‌های شوم رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.

معاون وزیر دفاع سوریه ادامه داد: آن‌ها با دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله‌ای سعی کردند تا جنگ را در این کشور دامن بزنند و محور مقاومت سوریه، ایران و حزب‌الله را تضعیف کنند تا این کشور سقوط کند.

وی افزود: برخی کشورها به سیاست‌های خصمانه استکبار علیه سوریه دامن زدند و جیره‌خوار آن‌ها شدند و نیروهای خود را به سوریه گسیل کردند و از این طریق حمایت خود را از صهیونیسم اعلام کردند و در این میان به رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری کمک‌های تسلیحاتی کردند.

معاون وزیر دفاع سوریه اظهار کرد: جنگ داخلی سوریه یک جنگ واقعی در تمام زمینه‌ها بود که رأس آن جنگ سیاسی علیه حکومت مرکزی بود اما ارتش سوریه به شکل ارزنده‌ای توانست در برابر جنایتکاران مقاومت کند و در برابر صهیونیسم و تکفیری‌ها ایستادگی کرد.

الشوا گفت: ارتش سوریه ثابت کرد یک ارتش ملی است و نقش مبارزاتی علیه رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت خود و یکپارچگی این کشور دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: گروه‌های تفکیری، داعش و النصره و اسامی دیگر بر اساس تمایل رژیم صهیونیستی عمل کردند و جهان و محافل جهانی از واقعیت سوریه و وقایع آن دریافتند که توطئه بزرگی علیه ملت سوریه و دموکراسی این کشور رقم خورده است.

معاون وزیر دفاع سوریه با اشاره به نقش کشورهایی مانند روسیه و چین در مقاومت سوریه گفت: از موضع ارزنده ایران در سوریه و حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران، دولت و رهبر ایران تشکر می‌کنیم و همچنین از تلاش‌های روسیه و چین در جهت حل مسالمت‌آمیز این موضوع متشکریم. دولت سوریه بر لزوم پاک‌سازی اراضی هم‌مرز با ترکیه از لوث جنایتکاران تأکید دارد.

کد N2053799

وبگردی