آفتاب

مجید حسینی: نه شهرداری‌چی هستم و نه در فکر مجلس؛ به جنگ مافیای کنکور رفته‌ام

مجید حسینی: نه شهرداری‌چی هستم و نه در فکر مجلس؛ به جنگ مافیای کنکور رفته‌ام

مجید حسینی می‌گوید: من استادیار علوم سیاسی در حوزه فرهنگ و سیاست هستم؛ در همین رشته تحصیل و همچنین کار کرده‌ام. در فرهنگ و سیاست یک جمله مرکزی وجود دارد و آن این است که پشت فرهنگ یک اقتصاد سیاسی وجود دارد و اگر بخواهیم فرهنگ را اصلاح کنیم، پشت آن یک سازمان اقتصادی است.

فاطیما فردوس: صحبت و بحث از مافیای کنکور حالا چند سالی است که بالا گرفته و کار به جایی رسیده که حتی کسانی که به عنوان مافیای کنکور شناخته می‌شوند هم در این فضای رسانه‌ای، نقاب ایجاد عدالت آموزشی را به چهره زده اند. آموزش و پرورش عملا برنامه‌ و عزمی برای مقابله با این مافیا را ندارد و حتی به گفته گروهی از متخصصان توانایی مقابله با این مافیا را هم ندارد. وزارت علوم هم مانند وزارت آموزش و پرورش در مواجه با مافیای کنکور و کتاب‌های کمک‌آموزشی بی‌برنامه است و نهادهای قانون‌گذار و برنامه‌ریز مانند مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم تا کنون برنامه‌هایی برای حذف کنکور و خداحافظی همیشگی با آن ارائه کرده‌اند اما در عمل شاهد اتفاق خاصی نیستیم.
صحبت از عدالت آموزشی حالا یکی از دغدغه‌های مردم و نسل جدید جامعه‌شناسان و کارشناسان است. دغدغه‌ای که مجید حسینی استادیار دانشگاه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران آن را به گفته خود بیشتر درک کرده و با سخنرانی‌های داغ و تحرکاتی در شبکه‌های اجتماعی، حرف از عدالت آموزشی می‌زند. 
ویدئوهای حسینی در شبکه‌های اجتماعی بازخورد بالایی داشته. برخی مواضع او درباره مافیای کنکور و کتاب‌های کمک آموزشی را تایید می‌کنند و تسلط او بر نظام‌های آموزشی موفق در دنیا و مقایسه آنها با ایران را تحسین می‌کنند و برخی دیگر مجید حسینی را به واسطه همکاری سال‌های اخیر او با مجموعه شهرداری تهران در دوران محمدباقر قالیباف و پس از آن نقد می‌کنند. او در اواسط دهه ۸۰ یکی از بنیان‌گذاران خانه شهریاران جوان بود و تا یکی دو هفته اخیر مدیر مجموعه باغ کتاب تهران بود، اما بیشتر اورا به عنوان یک سخنران دانشگاهی در حوزه عدالت آموزشی می‌شناسند. او می‌گوید که به جنگ مافیای کنکور رفته است و در این راه تحلیل‌هایی دارد که در ادامه می‌خوانید:

یکی از انتقاداتی که به شما می‌شود این است که خارج از تخصص‌تان حرف می‌زنید؛ با توجه به این ادعا تخصص شما چیست؟ استاد حقوق یا کارشناس عدالت آموزشی؟

کد N2050404

وبگردی