آفتاب

واردات ٣هزار و ٢٠٠ قلم کالا از ثبت سفارش در مناطق آزاد معاف شد

واردات ٣هزار و ٢٠٠ قلم کالا از ثبت سفارش در مناطق آزاد معاف شد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه تا کنون ٨٠میلیون دلار برای ثبت سفارش کالا در مناطق آزاد تخصیص داده شده است، گفت: ورود ٣هزار و ٢٠٠قلم کالا از ثبت سفارش در مناطق آزاد معاف شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مرتضی بانک در نشست خبری با بیان اینکه پس از تحولات اقتصادی سال اخیر واردات کالا در مناطق آزاد هم شامل مقررات ثبت سفارش شد،گفت: فرایند ثبت سفارش به صورت آنلاین در ۶٠ساعت انجام می‌شود و به سیستم ثبت سفارش وزارت صمت و بانک مرکزی متصل است.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه چه میزان ثبت سفارش درخواست شده و چه میزان تخصیص داده شده است، گفت: دو میلیارد و ۴٠٠میلیون دلار ثبت سفارش شده است که برای ٨٠میلیون دلار ارز تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه در مذاکراتی قرار بر این شده است که ٣٠٠میلیون دلار تا ۴ماه آخر سال برای ثبت سفارش کالا در مناطق آزاد در نظر گرفته شود.

بانک ادامه داد: ثبت سفارش برخی از کالاهای اساسی در مناطق آزاد حذف شد که این موضوع می تواند در تامین مواد اولیه بسیار موثر باشد.

دبیر شورای مناطق آزاد در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه چه تعداد کالا از ثبت سفارش معاف شده‌اند ، گفت: ٣هزار و ٢٠٠کالا از ثبت سفارش در مناطق آزاد معاف شده‌اند.

کد N2048589

وبگردی