آفتاب
اهم اخبار امروز سینما؛

از پایان فیلمبرداری قطعه 85 تا صدور مجوز 2 فیلم

از پایان فیلمبرداری قطعه 85 تا صدور مجوز 2 فیلم

تهران - ایرنا - پایان فیلمبرداری «قطعه 85»، صدور پروانه نمایش خانگی برای دو فیلم، معرفی بازیگران خارجی «ایده اصلی» و اکران «پناه» در گروه هنر و تجربه اهم اخبار امروز سینما را تشکیل می دهند.

به گزارش عصر یکشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، به تازگی فیلمبرداری فیلم کوتاه «قطعه 85» به کارگردانی شهرام مسخلی به پایان رسیده است و این روزها مراحل پایانی تدوین این اثر سپری می شود.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «پسر بزرگ خانواده در روز خاکسپاری پدرش قصد دارد قالیچه گران قیمتی را که محبوب پدر بوده با او دفن کند و ... .»
بازیگرانی چون علی استادی، کیوان پرمر، رضا اخلاقی، شیدا مودب، هومن بنایی و علی یازرلو در «قطعه 85» به ایفای نقش پرداخته اند.
شهرام مسلخی پیش از این فیلم بلند سینمایی «عاشق ها ایستاده می میرند» را ساخته است.

**صدور پروانه نمایش خانگی
شورای پروانه نمایش خانگی در جلسه اخیر خود که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، با نمایش سریال «ممنوعه قسمت13 و 12» به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر نجفی و کارگردانی امیر پورکیان موافقت کرد.
در این جلسه برای فیلم‌های سینمایی ایرانی «ماجان» به تهیه کنندگی محمدمهدی عسگرپور و کارگردانی رحمان سیفی‌آزاد و «رفقای خوب» به تهیه کنندگی و کارگردانی مجید قاری‌زاده پروانه نمایش خانگی صادر شد.
در ادامه همچنین این شورا با عرضه سه عنوان فیلم خارجی، یک عنوان فیلم مستند و آموزشی و چهار عنوان فیلم مراکز فرهنگی و جشنواره‌ها موافقت به عمل آمد.

**معرفی بازیگران خارجی «ایده اصلی»
بازیگران خارجی فیلم سینمایی «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی که هنرمندان کشورهای قبرس و یونان هستند، معرفی شدند.
مانوس گاوراس، آندره آ ماچالکیدو، ایرینا مانژوسوا و واروارا لارمو بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.
مراحل فنی فیلم از جمله ساخت موسیقی و صداگذاری همزمان توسط بهزاد عبدی و پرویز آبنار در حال انجام است و به زودی نسخه نهایی فیلم با تدوین بهرام دهقانی آماده نمایش می شود.
بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان و شهباز نوشیر بازیگران اصلی این فیلم هستند.
«ایده اصلی» دومین تجربه کارگردانی آزیتا موگویی پس از «تراژدی» است.

**اکران «پناه» در هنر و تجربه
«پناه» به کارگردانی احمد بهرامی از 23 دی ماه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران خود را آغاز می‌کند.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: «پسری جوان بنام پناه در یک روستای کوچک در دل کویر کمک حال خانواده و اهالی روستا است. او میان رفتن و ماندن مردد است»
حسین براتی، هدی آهنگر، ندا کوهی، کامبیز قوام زاده، مجتبی قربانی و مریم داوری بازیگران «پناه» هستن.
«پناه» تاکنون در فستیوال‌های متعدد بین‌المللی همچون نهمین دوره جشنواره فیلم مهاجرت اسلوونی، جشنواره مدیترانه کن و همچنین در بخش بازار هفتادمین جشنواره فیلم کن، برای مخاطبان به نمایش در آمد.
این فیلم در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر نیز در بخش کتابخانه ویدئویی پذیرفته شد و برای مهمانان به نمایش در آمده است.
فراهنگ ** 9246 ** 1355 **
کد N2046893

وبگردی