آفتاب

برنامه تشییع پیکر آیت الله شاهرودی متعاقباً اعلام می شود

برنامه تشییع پیکر آیت الله شاهرودی متعاقباً اعلام می شود

تهران- ایرنا- رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برنامه تشییع و محل خاکسپاری پیکر مرحوم آیت الله العظمی سیدمحمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام متعاقباً اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دکتر پرویز داوودی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران حاضر در محل بیمارستان خاتم الانبیاء ضمن عرض تسلیت به مردم شریف میهن اسلامی، مقام معظم رهبری بویژه حضرت ولیعصر (عج) از خدمات شایسته و بی شائبه پزشکان، پرستاران و کادر بیمارستانی در طول دوران نقاهت و درمان معظم له قدردانی کرد.
وی اضافه کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی عمر شریف خود را در راه جهاد علمی سپری کردند و در زمینه ادبیات علمی، قضا، فقه و اصول و در نیز در علوم حوزوی زبانزد خاص و عام بودند.
داوودی با بیان اینکه ملت شریف ایران و عراق شخصیت علمی را از دست داد، تصریح کرد: معظم له مبارزات بسیاری در نبرد با رژیم طاغوت و همچنین در نبرد با رژیم بعث عراق داشته اند.
آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه شب در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
معظم له متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
این عالم ربانی بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد؛ ضمن آنکه در دوره های سوم، چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری، نماینده مردم شاهرود بود.
وی با حکم رهبر معظم انقلاب از سال 1390 ریاست هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه و از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشت.
شبس**1504
کد N2041612

وبگردی