آفتاب

هزینه سفر به دبی چقدر است و شامل چه مواردی می شود؟

هزینه سفر به دبی چقدر است و شامل چه مواردی می شود؟

همانطور که می دانید دبی امروزه به یک شهر مدرن و زیبا تبدیل شده و جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوان آن باعث شده به یکی از برترین مقاصد سفر های توریستی در جهان تبدیل شود.

همانطور که می دانید دبی امروزه به یک شهر مدرن و زیبا تبدیل شده و جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوان آن باعث شده به یکی از برترین مقاصد سفر های توریستی در جهان تبدیل شود. آمار توریست های این شهر و حجم خرید اینترنتی بلیط هواپیما به مقصد دبی نیز به خوبی گویای این موضوع است. جالب است بدانید طبق آمارهایی که در سال 2017 منتشر شد گردشگران ایرانی در رتبه هشتم از میان کشورهایی قرار دارند که برای اهداف گردشگری به دبی سفر می کنند.
دبی دومین مقصد محبوب گردشگران ایرانی است و با وجود افزایش قیمت ارز همچنان سفرهای زیادی به این شهر انجام می شود. اما چگونه است که افزایش هزینه های سفر باعث کاهش حجم سفرها به این شهر نشده؟ در ادامه در این مورد توضیح خواهیم داد.

هزینه سفر به دبی شامل چه چیزهایی است؟
هزینه های سفر همواره یکی از مهمترین مسائلی ست که مورد توجه اغلب گردشگران است. به خصوص اگر قرار است مقصد سفر شما شهری مانند دبی باشد، بهتر است پیش از انجام سفر هزینه های آن را برآورد کنید.
یکی از تصورات رایج این است که سفر به دبی می تواند بسیار هزینه بر و گران باشد. البته با توجه به قیمت ارز این مسئله تا حدی صحیح است، اما با آگاهی از هزینه ها و روش های کاهش آن می توانید سفری ارزان قیمت را تجربه کنید. در ابتدا باید بدانید که هزینه سفر به دبی شامل چه مواردی می شود:
• هزینه دریافت ویزا و خرید بلیط هواپیما
• هزینه هتل و اقامت در دبی
• هزینه خورد و خوراک
• هزینه حمل و نقل داخل شهر

هزینه دریافت ویزای دبی و خرید بلیط هواپیما
شهروندان بسیاری از کشورهای دنیا برای سفر به دبی نیازی به دریافت ویزا ندارند و می توانند تنها با همراه داشتن پاسپورت کشور خود به راحتی به دبی سفر داشته باشند. اما شهروندان ایرانی باید حتما برای سفر به کشور امارات ویزای امارات را دریافت کنند. در حال حاضر هزینه ویزای 14 روزه عادی 340 هزارتومان و هزینه ویزای یک ماهه عادی در حدود 380 هزارتومان است.

هزینه خرید بلیط هواپیما خارجی نیز از دیگر هزینه های سفر به دبی به حساب می آید. اگر قصد سفر از تهران به سمت دبی را داشته باشید می توانید با خرید بلیط به صورت چارتر تا حد زیادی هزینه های خود را کاهش دهید.
همچنین بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که در قیمت بلیط پروازهای خارجی همچون تهران دبی، عوامل آب و هوایی نیز می توانند تا حد زیادی بر هزینه بلیط تاثیر بگذارند. برای مثال قیمت بلیط در فصل های تابستانی دبی (فصل های گرم تر شهر دبی) با کاهش زیادی رو به رو می شود. علت آن نیز این است که شرایط آب و هوایی خاص منطقه، مسافران کمتری را ترغیب به سفر به آن میکند.

هزینه هتل و اقامت در دبی
در چند دهه گذشته مسئولین اماراتی توجه زیادی به امر گردشگری در شهر دبی داشته اند. قطعا یکی از ابعاد توجه به گردشگری در دبی ساخت و توسعه هتل ها و اقامتگاه های فراوان برای اقامت مسافران است.
دبی در حال حاضر پر است هتل های چند ستاره و اقامتگاه هایی که میزبانان خوبی برای مسافران هستند. هتل ها در قیمت های مختلفی وجود دارند و کار را برای مسافران کمی ساده تر کردند. از هتل های یک ستاره با حدود قیمت 250 هزار تومان برای هر شب تا هتل های 5 ستاره و پراز امکانات که ممکن است هزینه های میلیونی برای هرشب از شما دریافت کنند.
در کنار این موارد نیز هاستل ها گزینه دیگری هستند که می توانند هزینه های سفر شما را تا حد زیادی کاهش دهند. هاستل های دبی معمولا از امکانات خوبی برخوردارند اما یافتن یک هاستل خوب ممکن است اول کار شما را کمی درگیر کند.

هزینه خورد و خوراک در دبی
یکی از جذاب ترین قسمت های سفر به دبی بخش خوراکی ها و غذاست. ممکن است این تصور به وجود آمده باشد که کشورهای عربی غذاهای خاص و منحصر به فردی ندارند. اگر اینطور فکر می کنید کاملا در اشتباه هستید. دبی شهری با تنوع غذایی بسیار زیاد است. خوشبختانه در این شهر رستوران های زیادی وجود دارد که غذاهای جذابی را با هزینه های منطقی سرو می کنند. حتی رستوران های غذای ایرانی نیز در این شهر به وفور یافت می شوند. اما از آنجایی که طبع غذایی کشورهای عربی به فرهنگ غذایی ایران نزدیک است نیازی به نگرانی در این مورد نیست.
فست فودها، غذاهای خیابانی و رستوران های ارزان قیمت دبی گزینه های خوبی برای کاهش هزینه های سفر شما خواهند بود.

هزینه حمل و نقل داخل شهری
همانطور که اشاره کردیم دبی شهری مدرن و بی نظیر است، بهره گیری از سیستم های حمل و نقل شهری پیشرفته موضوعی ست که می تواند هزینه های شما را در سفر به این شهر کاهش دهد. در دبی می توانید به راحتی از تاکسی ها در هر جای شهر استفاده کنید، اما اگر قصد کاهش هزینه های سفر خود را داشته باشید اتوبوس و منوریل گزینه های مناسبتری خواهند بود.
برای جابه جایی در برخی از مکان های شهر نیز می توانید از قایق و اتوبوس های آبی استفاده کنید.

حرف آخر
در نهایت این نکته را به یاد داشته باشید که در فصل های گرم سال می توانید سفری ارزان قیمت و جذاب به شهر دبی داشته باشید. علاوه بر بلیط تهران دبی ، تمام هزینه های سفر در این فصل تا حد چشمگیری کاهش پیدا می کنند و از آنجایی که جشنواره های خرید در تمام سال برگزار می شوند می توانید از امکانات تفریحی با قیمتی مناسب در کنار تجربه یک خرید لذتبخش استفاده کنید.



کد N2039168

وبگردی