آفتاب

برای جلوگیری از سرقت اماکن چه کنیم؟

برای جلوگیری از سرقت اماکن چه کنیم؟

در این مقاله قصد داریم چند شیوه کاربردی جهت جلوگیری از سرقت اماکن را به شما پیشنهاد دهیم که با رعایت این موارد احتمال سرقت از منازل یا محیط کاری خود را به نحو چشمگیری کاهش خواهیم داد.

بر هیچ کس پوشیده نیست شرایط بحران اقتصادی باعث افزایش فاصله بین طبقات اقتصادی و اجتماعی هر جامعه ای می شود. این فاصله در دراز مدت جدای از مسایل اقتصادی، جوامع را دامن گیر حوادثی مانند سرقت، کیف قاپی، جیب زنی و . . .  خواهد نمود. وقتی فقر در جامعه ای زیاد می شود با گسترش بیکاری آمار حوادثی مانند سرقت از اماکن، فروشگها و منزلهای مسکونی رشد بسزایی خواهند داشت و تامین امنیت یکی از دلواپسی های جوامع گرفتار بحرانهای اقتصادی خواهد شد.

متاسفانه جامعه ما درگیر این بحران شده است و با گشت کوتاهی در کلانتری ها، دادگاهها متوجه می شویم آمار اینگونه بزهکاریها در سطح تهران رشدی چشمگیر داشته است. حال چاره چیست؟ برای تامین امنیت خانواده خود بایستی چه راهکاری را سرلوحه خود قرار دهیم؟ در این مقاله قصد داریم چند شیوه  کاربردی جهت جلوگیری از سرقت اماکن را به شما پیشنهاد دهیم که با رعایت این موارد احتمال سرقت از منازل یا محیط کاری خود را به نحو چشمگیری کاهش خواهیم داد.
1- اولین و مهمترین موضوع برای جلوگیری از سرقت، عدم اطلاع دادن از اشیا گرانبها داخل خانه خود به آشنایان و همسایگان می باشد، حتی اگر در داخل خانه خود سکه نگهداری می کنید به همسایگان و آشنایان بگویید از صندوقهای بانک برای نگهداری از اشیا گرانبها خود استفاده می کنید.

2- از نشان دادن محل نگهداری اشیا گرانبهای خود  به همسایگان و آشنایان که مورد اعتماد نیستند و همچنین از نگهداری آنها به صورت یکجا خودداری کنید.
3- اگر در طبقاتی هستید که امکان ورود از ارتفاع به محل سکونت و کار شما مقدور می باشد، حتما از حفاظ های آهنی مستحکم استفاده نمایید.

4- دربهای ضد سرقت، آکاردئونهای آهنی و . . .  هیچکدام از سرقت جلوگیری نمی کنند ولی به هر حال از درب چوبی ساده بهتر بوده و احتمال سرقت را به طرز چشمگیری کاهش خواهند داد.
5- در هنگام سفر یا خروج از خانه برای مدت طولانی، فقط به بستن در خروجی اکتفا نکنید و همه درهای داخلی خانه را قفل کنید تا زمان جستجو را از سارقین بگیرید.

6- یک نکته طلایی در سرقت اماکنی مانند منزلهای مسکونی وجود دارد که سارق به خانه ای که احتمال می رود شخصی داخل آن باشد، دستبرد نمی زند. به همین دلیل چراغ را روشن بزارید یا در مواقع طولانی مدت به همسایه های مطمئن خود بگویید چراغ را خاموش روشن نمایند.


البته بایستی در نظر داشت سارقین خانه ای را که می خواهند سرقت کنند تحت نظر می گیرند با روشن گذاشتن تنهای چراغ فقط به سارق اطلاع می دهید که در منزل نیستید. امروزه تکنولوژی خانه های هوشمند می توانند سناریوهای مختلفی را پیاده سازی کنند تا به سارق نشان دهند در منزل سکونت دارید برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید.

7- از بسته شدن دربهای ورودی ساختمان و پارکینگی اطمینان حاصل کنید و تا زمانی که از بسته شدن دربهای اتوماتیک اطمینان حاصل نکرده اید، موقعیت را ترک نکنید.دربهای اتوماتیک اروپایی امکانات خوبی را برای شما در نظر می گیرند تا از بسته شدن دربها اطمینان حاصل کنید، برای آشنایی با برخی از این محصولات می توانید این مقاله را مطالعه کنید.
8- اگر خانه های اطراف شما کسی در حال سکونت نمی باشد یا در همسایگی شما مشغول ساختمان سازی هستند، لازم است که از خانه خود مراقبت بیشتری کنید و اطراف خود را بیشتر رصد کنید، به زنگهای بی وقت و بی مورد تلفن دقت کنید، اگر شخصی را در حال پرسه زدن در خیابان خود دیدید چهره آن شخص را به خاطر بسپارید

9- اگر از قفلهای کتابی و قفلهای U شکل برای محافظت از دربهای استفاده می کنید، بدانید این قفلها با ابزارهای خاصی راحت بریده می شوند لذا در فضای خالی این قفلها حلقه های فلزی بندازید که امکان برش را سخت تر کند( بطور مثال لوله آب فلزی را به طول 1 سانت ببرید و در داخل مقطع اصلی قفل خود بیندازید).


10- دلیل اینکه برخی از افراد به خودرو خود قفل فرمان می زنند چیست؟ دزدگیر خودرو نصب می کنند چیست؟ آیا با وجود این قفلها امکان سرقت وجود ندارد؟ خیر. با همه این امکانات هم سارقین می توانند به راحتی خودرو را سرقت کنند، ولی بایستی در نظر داشت سارقین افراد با هوشی هستند، وقتی خودرویی از این امکانات بهره نمی برد مورد بهتری برای سرقت می باشد تا خودرویی که به همه این تجهیزات مجهز می باشد.  نکته طلایی دیگر برای منزل مسکونی یا محل کار خود استفاده از دزدگیر اماکن می باشد، امروزه استفاده از دزدگیرهای اماکن هم مانند دزدگیر خودرو همه گیر شده است و افراد عاقل با درایت خود از این دزدگیرها استفاده می کنند.

دزدگیر اماکن سابق بر این یک سیستم وارداتی و بسیار گران بود و بیشتر برای اماکنی مانند بانکها، موزه ها و صرافی ها استفاده می گردید ولی امروزه شرکتهای ایرانی دانش بنیانی این دزدگیرها را با کیفیت بالا و قابل رقابت با برندهای مطرح دنیا ساخته اند که از قیمت به صرفه ای برخوردار است، لذا پیشنهاد طلایی ما استفاده همیشگی از دزدگیر اماکن مرغوب می باشد. در این مقاله با محصولات یکی از مطرح ترین و با کیفیت ترین دزدگیرهای ساخت ایران آشنا خواهید شد.




11- برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه در همسطح، در صورت عدم امکان لوله ای فلزی به دور آن جوش دهید، همچنین اگر کلید خانه یا یدک آن را گم کردید سریع توپی دربها را بدون درنگ تعویض کنید. برخی از مواقع شما خیال می کنید کلید را گم کرده اید اما در دام دزدان جیب بر گرفتار شده اید و آنها با تعقیب شما آدرس خانه را پیدا کرده و به دنبال فرصتی برای سرقت هستند. کل کلیدهای منزلتان را به کودک یا نوجوان خود ندهید، قفلهای خاصی برای مسافرت یا مواقعی که برای طولانی مدت در منزل نیستید داشته باشید که کلید این قفلها را فقط خودتان خواهید داشت.

12- نکته نهایی استفاده از دوربین مداربسته می باشد، دوربین مداربسته با اینکه مانع مستقیمی برای ورود سارقین نمی باشد ولی سارقین از محلی که بصورت استاندارد دوربین مداربسته در آن نصب شده است، کمتر سرقت می کنند. البته بایستی در نظر داشت دوربین مداربسته را از محیطهای قابل اعتماد خریداری کنید و در صورتیکه قیمت آن برای شما مهم می باشد می توانید از بورس دوربین مداربسته که در این مقاله معرفی شده است، اجناسی با قیمت به صرفه را خریداری کنید.


امیدواریم هیچ وقت دچار سرقت یا خسارتهایی از این دست نشوید ولی در صورتیکه با این اتفاق روبرو شدید موارد زیر را در خاطر داشته باشید

1. آرامش خود را حفظ کرده  و با کمال آرامش با پلیس 110 زنگ بزنید و تا رسیدن مامور کلانتری، کلیه موارد مشکوک که به ذهن میرسد را یادداشت کنید و با پلیس در خصوص این موارد مشورت کنید.
2. به هیچ چیز دست نزنید تا اثر انگشت ها از بین نروند، به خاطر داشته باشید هیچ کس مثل شما به سارق نزدیک نیست پس اطلاعاتی را که فکر می کنید مهم می باشد در نظر داشته باشید تا در مراجعات بعدی خود به آگاهی، با افسر پرونده خود در میان بگذارید.

3. نکته طلایی دیگر، اطلاعات پرونده خود مانند مراحل بازپرسی، اثر انگشت و...  را به هیچ کس اطلاع ندهید و فقط خودتان در جریان پروسه اطلاعاتی پرونده اتان باشید.
4. فکر نکنید با تشکیل پرونده در آگاهی سارق محل شما به راحتی پیدا می شود، به افسر پرونده خود سر بزنید اطلاعات را با ایشان در میان بگذارید و مانند دیگر پروسه های اداری پیگیر پرونده خود باشید.
کد N2033514

وبگردی