آفتاب

بسیاری از مسئولین خود را در جلسات محصور کرده‌اند

بسیاری از مسئولین خود را در جلسات محصور کرده‌اند

یک دانشجوی رشته حقوق خصوصی که به همراه گروه خود در هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران شرکت کرده، معتقد است: مسئولین کشور باید خود را در معرض نظرات موافق و مخالف قرار دهنددر حالی که بسیاری از مسئولین صرفا خود را در جلسات محصور کرده‌اند و ارتباط آن‌ها با جامعه تشریفاتی است.

حمید اسکندری در گفتگو با ایسنا، که از اعضای تیم کاپا در هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران است، مزیت برگزاری این مناظرات را روبه رویی افراد با یکدیگر در سطح دانشجویی دانست و آگاهی بیشتر افراد را نیز از دیگر نکات مثبت این مناظرات عنوان کرد.

اسکندری اظهار کرد: این مسابقات چگونگی تحقیق و نحوه ارائه مطلب را به دانشجویان می آموزد.

این دانشجوی دانشگاه شیراز با اشاره به افزایش نقد پذیری با برگزاری این مسابقات ادامه داد: در این گفت و گو ها باید دو نکته رعایت شود. اول اینکه باید کیفیت مناظرات از حالت عمومی، خصوصی‌تر شود و دوم اینکه جامعه مخاطب آن افزایش یابد  و دانشجویان بیشتری با این مسابقات آشنا شوند.

وی نقاط ضعف این مناظرات را ماهیت عمومی آن دانست و افزود: در این مناظرات مباحث تخصصی مطرح نمی‌شود.

اسکندری راجع به کیفیت اجرایی و علمی این دوره گفت :این مسابقات در سه مرحله استانی، منطقه ای و کشوری برگزار شد و سال گذشته تیم ما اول شد. راجع به این دوره نیز باید بگویم که کیفیت استانی قابل قبول بود اما مرحله منطقه‌ای از لحاظ اجرایی به شدت مشکل داشت. به عنوان مثال مدیر جلسه و داوران از آیین نامه آگاهی نداشتتد. سطح کشوری هم که هم اکنون در حال برگزاری است، از سطح بسیار خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: در مورد احتمال تقلب در داوری مسابقات باید بگویم که اصلا این امکان وجود ندارد و سنجش کیفی است و احتمال اعمال سلیقه داوران وجود ندارد.

این دانشجوی شیرازی با نقدی از مسئولان کشور گفت: مسئولین کشور باید خود را در معرض نظرات موافق و مخالف قرار دهند. بسیاری از مسئولین  صرفا خود را در جلسات محصور کرده اند و ارتباط آن ها با جامعه تشریفاتی است ولی دانشجویان فعالی هستند که حاضرند بدون هیچ توقع و چشم داشتی داوطلبانه کمک‌های شایانی کنند.

انتهای پیام

کد N2028966

وبگردی