آفتاب

دیدار هفتگی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی از گالری‌های تهران

دیدار هفتگی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی از گالری‌های تهران

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدارهای این هفته به تماشای آثار پنج هنرمند در پنج گالری رفت.

به گزارش ایلنا، «احمد وکیلی » در هفته جاری «انعکاس ذهن » را به گالری ساربان برده است. وی در این نمایشگاه مجددا به سراغ طبیعت و منظره‌نگاری رفته و با لحن شناخته شده‌اش آن را به تصویر کشیده‌است. مدیر کل هنرهای تجسمی عصر روز گذشته به گالری ساربان رفت و به تماشای آثار وکیلی نشست .

«سلطان من»  حسین شناور، دومین نمایشگاهی بود که هادی مظفری به دیدارش رفت . آثار نقاشی و مجسمه  شناور این روزها در گالری سیحون برپاست . مظفری پس از تماشای کارهای حسین شناور با هنرمند و مدیر گالری در خصوص آثار به نمایش در آمده به بحث و گفت و گو نشست .

هادی مظفری (مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در ادامه گالری گردی به نگارخانه ویستا رفت و از آثار «ستاره حسینی» با نام «رد گل‌ها» دیدن کرد. ستاره حسینی در ارایه این آثار ، نمایی چیدمان مانند را ارایه داده و از رنگ‌های ملایم و خطی از گل‌ها و همچنین قاب‌ها و کادرهای بزرگ و کوچک در کنار هم بهره گرفته تا تصویری رویایی را به تصویر بکشد . مظفری در کنار تماشای آثار با مدیر گالری ویستا در مورد مشارکت گالری‌ها با یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و همکاری با مرکز هنرهای تجسمی به گفت و گو نشست .

گالری هور در این هفته میزبان نقاشی‌های «محمد فانوسکی» است . مدیر کل هنرهای تجسمی به دیدار نقاشی این هنرمند رفت . فانوسکی در این آثار فضایی انتزاعی از طبیعت ارایه داده است . هنرمند فرم و محتوا را در هم آمیخته و رنگ‌ها در خلق آثارش صاحب معنا و مفهومند .

در پایان گالری گردی این هفته، مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای آثار «محمد رضا فیروزه‌ای» در گالری پل رفت . فیروزه‌ای در مجموعه حاضر هدفش از ارایه آثار را لذت بردن از نقاشی و سهیم کردن مخاطب در این لذت دانست. هنرمند در نقاشی‌هایش از ضربه قلم‌ها بهره گفته و طبیعت به خصوص درخت را خاستگاه آثارش کرده است .

کد N2027700

وبگردی