آفتاب
مقام مسئول در فرودگاه امام اعلام کرد؛

عبور زیرزمینی قطار سریع السیر تهران-اصفهان از فرودگاه امام(ره)

عبور زیرزمینی قطار سریع السیر تهران-اصفهان از فرودگاه امام(ره)

معاون توسعه زیرساخت فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: قرار است ۱۲ کیلومتر خط آهن مربوط به قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان از بخش زیرزمینی فرودگاه امام خمینی (ره) عبور داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آذر موحدی در جمع خبرنگاران درباره برگزاری مناقصه واگذاری عملیات برف روبی فرودگاه امام خمینی(ره) به شرکت پیمانکار گفت: این عملیات به دو شرکت واگذار شده است. یکی از شرکت ها قرار است برف روبی در بخش ایرساید فرودگاه را انجام دهد که این شرکت از سال ۸۶ در مناقصه برگزار شده برنده شده بود و تاکنون هر ساله برف روبی سطوح پروازی این فرودگاه را بر عهده داشته است.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار برف روبی بخش لندساید فرودگاه را با ترک تشریفات مناقصه به شرکت پیمانکار واگذار کردیم. همچنین امکان اعلام قیمت پروژه وجود ندارد اما بر اساس فهرست بهای سازمان راهداری این عملیات انجام خواهد شد.

معاون زیرساخت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، در خصوص قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان که بخشی از آن از فرودگاه امام خمینی عبور می کند، یاداور شد: ۱۲ کیلومتر از خط آهن قطار سریع السیر از شهر فرودگاهی امام خمینی می گذرد که ۳ کیلومتر از آن در ۲۴۰ هکتار منطقه آزاد فرودگاه امام قرار می گیرد. به همین منظور برای تعیین قیمت اراضی مربوط به احداث خط آهن با شرکت راه آهن و سرمایه گذاران این طرح جلسه داشتیم.

وی ادامه داد: قرار است کل ۱۲ کیلومتر خط آهن قطار سریع السیر در منطقه فرودگاه امام خمینی از زیر زمین عبور کند؛ همچنین این خط آهن در فرودگاه امام ایستگاه خواهد داشت.

کد N2024580

وبگردی