آفتاب

ترامپ: در صورت نیاز مرزهای مکزیک را خواهیم بست

ترامپ: در صورت نیاز مرزهای مکزیک را خواهیم بست

رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد در صورت بحرانی شدن اوضاع در گذرگاه‌ها با ورود هزاران پناهجو و مهاجر از آمریکای مرکزی مرزهای کشورش با مکزیک را خواهد بست.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: «در صورت نیاز،‌ مرزهای جنوبی کشور را خواهیم بست. راه دیگری نداریم زیرا آمریکا پس از گذشت چندین دهه نقض قوانین مهاجرت دیگر قادر به تحمل چنین وضعیت پیچیده و خطرناکی نیست».

ترامپ تأکید کرد فقط کسانی که مجوز دارند، واجد شرایط پناهندگی به کشور هستند.

روزنامه واشنگتن پست نوشت: «دولت ترامپ با دولت مکزیک به توافقی رسیده است که بر اساس آن پناهنگان مکزیکی منتظر ارزیابی و بررسی دادگاه‌­های آمریکا برای درخواست پناهندگی خود باشند».  

این روزنامه تأکید کرد که این توافق به صورت رسمی امضا نشده است اما مقام­‌های آمریکائی آن را به عنوان پیشرفتی احتمالی در راستای تلاش برای جلوگیری از مهاجرت قلمداد می‌­کنند.

همچنین به نقل از وزیر کشور مکزیک بیان شده است: «ما با یکدیگر بر سر سیاستی توافق کردیم که بر اساس آن مهاجران در مکزیک می­‌مانند».

لازم به ذکر است که کاروان مهاجران از چند کشور آمریکای مرکزی به مرزهای مکزیک با آمریکا رسیده‌­اند و به امید زندگی بهتر منتظر ورود به این کشور هستند. 

کد N2016564

وبگردی