آفتاب

همایش "همکاری های علمی، فرهنگی و گردشگری لیتوانی و ایران" برگزار می شود

همایش "همکاری های علمی، فرهنگی و گردشگری لیتوانی و ایران" برگزار می شود

همایش "همکاری های علمی، فرهنگی و گردشگری جمهوری لیتوانی و ایران، دوشنبه هفته آینده، 5 آذر در هتل اسپیناس پالاس با حضور هیاتی عالی از لیتوانی و مقامات وزارت خارجه، بهداشت و درمان و وزارت علوم برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، در این همایش مقامات ایرانی و لیتوانیایی در سطح معاونان وزیران خارجه و سفیران کشورهای خارجی مقیم ایران و رییسان دانشگاه های معتبر دو کشور، مقاماتی از وزارت خانه های علوم و بهداشت و نیز برخی از نمایندگان مجلس ایران حضور خواهند داشت.

همچنین، چند کمپانی بزرگ و مهم لیتوانی در جمع هیات لیتوانی در سفر به تهران هستند که علاقه مند به همکاری با ایران هستند.

لیتوانی در حوزه IT، تجهیزات پزشکی و تولید دارو از جمله کشورهای مهم اروپا و جهان است.



در حال حاضر ایران و لیتوانی سفارت خانه ندارند اما بنا بر تصمیم دو کشور کنسولگری افتخاری در هر یک از کشورها ایجاد شده است که وظایف یک سفارت را انجام می دهد. در حال حاضر ایرانیانی که قصد سفر به لیتوانی داشته باشند باید به آنکارا بروند و کارهای مربوط به اخذ ویزا آنجا انجام می شود در عین حال تلاش می شود تا با نزدیکی بیشتر روابط هر چه سریع تر کارهای مربوط به صدور ویزا به طور کامل در ایران و متعاقبا در لیتوانی انجام شود.

محسن کریمی طبسی، سفیر ایرانی کنسولگری لیتوانی از سال 96 این مسوولیت را به عهده گرفته است و هم زمان از سوی سازمان ملل در سال 2018 به عنوان سفیر صلح انتخاب شده است.

حجم تعاملات اقتصادی دو کشور در سال گذشته 13 میلیون دلار اعلام شده است.



"ایجاد دبیرخانه همکاری های علمی با جامعه علمی ایران، ارتباط با دانشجویان خارج از کشور، توریسم درمانی، گسترش روابط و تعاملات در حوزه گردشگری و تاسیس فدراسیون صلح جهانی" از جمله محورهای همایش مذکور است.

همچنین قرار است هیات لیتوانیایی در این سفر از کویر "شهداد" در کرمان بازدید کنند.

انتهای پیام

کد N2015083

وبگردی