آفتاب

شیث رضایی: کمک که نمی‌کنند لطفا ضربه هم نزنند!

شیث رضایی: کمک که نمی‌کنند لطفا ضربه هم نزنند!

مردم در این بحران اقتصادی حقوق کی روش را می دهند و انتظار دارند که سرمربی تیم ملی از تیم های محبوبشان حمایت کند.

یاسمن آب روشن خبرنگار آفتاب، به بهانه نایب قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا با شیث رضایی کاپیتان اسبق این تیم مصاحبه ایی انجام دادیم.

آفتاب: بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا را کجا تماشا کردید؟

برخلاف میل باطنی که دوست دارم تنهایی و با تمرکز فوتبال تماشا کنم، بازی پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن را به همراه دوستانم در شمال دیدم.

آفتاب: نظرتان را راجع به نایب قهرمانی پرسپولیس بیان کنید.

پرسپولیس برای من قهرمان است چرا که برانکو با 13 بازیکن شروع و با 9 بازیکن مسابقات را به اتمام رساند این نشان می دهد که شاگردان برانکو با تمام توان خود جنگیدند، من این تیم و تفکرات برانکو را تحسین می کنم.

آفتاب: از نظر شما طارمی و رضاییان چه قدر در شرایط امروز پرسپولیس مقصرند؟

تا حالا با طارمی برخوردی نداشتم و نمی‌توانم نظری در این باره داشته باشم، اما رامین دوست بچگی من و یک پرسپولیسی است. نتایجی که پرسپولیس کسب می کند برای رضاییان مهم و تاثیرگذار است. چرا از سایر بازیکنانی که تیم را ترک کردند نام برده نمی‌شود، بازیکنانی مانند امیری، احمدزاده و ... به عقیده ی من اگر این بازیکنان هم بودند اتفاق خاصی نمی‌افتاد. شاید با وجود این بازیکنان به فینال هم صعود نمی‌کردیم. همه چیز دست خداست، البته ناگفته نماند که برخی از بازیکنان با تغییر تیم نیاز مالی خانواده‌هایشان را رفع می کنند.

آفتاب: دوست داشتید الان در پرسپولیس بازی می کردید؟

من مقطعی که در پرسپولیس بازی می کردم بازیکنان از شرایط خوبی برخوردار نبودند و بالطبع این موضوع در عملکرد من هم تاثیرگذار بود.

آفتاب: در حوزه مربیگری در چه مرحله‌ای هستید؟

منتظرم تا در کلاس های مربیگری آسیا شرکت کنم و مدارک مربیگری را به ترتیب دریافت کنم.

پس از دریافت مدرک مربیگری، در تیم های دسته یک مشغول به کار می شوم. چرا که معتقدم برای قوی ظاهر شدن باید تجربه کسب کرد و هدف من مربی گری در آسیا است.

آفتاب: علی دایی در بازی با پرسپولیس عکس العمل هایی از خود نشان داد که باعث ناراحتی پرسپولیس شد، فکر می کنید دلایل این رفتارها از جانب دایی چیست؟

من قبلا هم بارها گفتم که علی دایی پرسپولیسی نیست و امروز تازه مردم به این باور رسیدند. رفتارهای امیر قلعه نویی را نگاه کنید در بازی هایی که مقابل استقلال انجام داده نه تنها باعث تشنج نشده بلکه مورد تشویق هواداران هم قرار گرفته است.

آفتاب: راجع به حضور گزینشی بانوان در بازی فینال و تیم ملی نظری دارید؟

حضور بانوان در استادیوم اتفاق قشنگی است، من خیلی خوشحالم که این موضوع به نتیجه رسید.

دیدیم که هیچ اتفاق خاصی و هیچ حاشیه‌ایی پیش نیامد، بانوان با پوشش مناسب وارد ورزشگاه شدند و فقط به تشویق تیم محبوبشان پرداختند. اما این حضور گزینشی بانوان خیلی‌ها را ناراحت کرد، امیدوارم در بازی های آینده خانم های سرزمینم مانند کشورهای دیگر بازی تیم محبوب‌شان را درر ورزشگاه ببینند.

در کنار این اتفاق خوبی برای آن  دسته از بانوان که با اتوبوس از ورزشگاه دور شدند نیفتاد، چرا که نه تنها نتوانستند بازی را تماشا کنند بلکه چندین ساعت امید به حضور در ورزشگاه داشتند.

آفتاب: فکر می کنید تیم برانکو با این شرایط مصدومیت در لیگ و حذفی تا نیم فصل نتایج خوبی بتواند کسب کند؟

نبود بازیکنان بالاخره تاثیرگذار است، اما همان طور که تا فینال لیگ قهرمانان آمدند می توانند تا نیم فصل هم نتایج خوبی کسب کنند.

پرسپولیس آنقدر بازیکن بزرگ و با غیرت دارد که بتواند تا نیم فصل دوام بیاورد.

آفتاب: براساس اعلام سازمان لیگ، پرسپولیس باید بدون ملی پوشان بازی ها داشته باشد، این ضربه بزرگی به تیم برانکو نیست؟

ما همین طوری تعداد بازیکنان کمی داریم و در نبود ملی پوشان باید با بازیکنان امید، نوجوان و نونهالان تیم را ببندیم. کمک که نمی‌کنند لطفا ضربه هم نزنند.

آفتاب: نبود کی روش در مهم ترین بازی نماینده ایران نشان از چیست؟

واقعا جای تاسف دارد، که مهم ترین رویداد فوتبالی ایران برای سرمربی تیم ملی اهمیتی ندارد.

مردم در این بحران اقتصادی حقوق کی روش را می دهند و انتظار دارند که سرمربی تیم ملی از تیم های محبوبشان حمایت کند.

برای من تعجب آور است که حسینی و خلیل زاده با آن عملکرد درخشان در لیگ قهرمانان آسیا به تیم ملی دعوت نشدند.

همه این ها نشان از این دارد که بازیکنان و عملکرد پرسپولیس هیچ اهمیتی برای کی روش ندارند.

آفتاب: راجع به قانون بازنشستگی برایمان صحبت کنید، فکر می کنید وقت آن نرسیده جوان ترها جایگزین مسئولین در فدراسیون شوند؟

با تمام احترامي که برای فدراسیون قائلم به نظرم باید خون تازه ایی به این فدراسیون تزریق شود. امیدوارم این قانون بازنشستگی همیشه پایدار باشد و هیچ ماده و تبصره ایی جلودارش نباشد. باید جوانانی وارد شوند که به پیشرفت ما کمک کنند.


گفتگو: یاسمن آب روشن
کد N2011694

وبگردی