آفتاب

پیشنهاد احمد توکلی برای تهیه بسته ای از مایحتاج ضروری

پیشنهاد احمد توکلی برای تهیه بسته ای از مایحتاج ضروری

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارائه ای با عنوان ارزیابی واکنش دولت به نوسانات ارزی ۹۶-۹۷ به تحلیل شرایط موجود اقتصادی امروز کشور پرداخت و گفت: اگر بسته ای از مایحتاج ضروری آماده نشود باید منتظر حوادث تلخی باشیم.

به گزارش ایسنا، احمد توکلی که  در جلسه اقتصاددان‌ها با رئیس جمهور حضور داشت؛ در نشست خبری با اشاره به وضعیت ارزی کشور اظهار کرد: مهم ترین چیزی که دولت ها در همچین وضعی همت می کنند ، مهار سرعت افزایش نرخ ارز است؛ معالجه آن طول می کشد اما تثبیت بازار انجام می شود.

وی ادامه داد: آبان سال ۹۶ آقای جهانگیری جلسه ای تشکیل داد و گفت وضع ارز دارد خراب می‌شود. متاسفانه کاری در طرح اصلاح سیاست های جاری کاری نکردند تا فروردین سال ۹۷ که وضع جوری شد که نگرانی دوستان جدی شد.

توکلی سپس افزود: جلسه دیگری تشکیل شد و من نظر دادم سیاست های تثبیت نرخ ارز مثل سال ۷۴ انجام گیرد؛ اما دولت سیاست دیگری انتخاب کرد، نرخ ارز را ثابت اعلام کرد اما به آن پایبند نبود .

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: نامه ای خدمت سران سه قوه نوشتم و برای مقام معظم رهبری نیز فرستادم که حاصل این نامه موضوعاتی است که  مطرح می‌کنم.
ادامه دارد...

کد N1985206

وبگردی