آفتاب

سخن سردبیر | آن طرف آبی ها چه مستند از عزاداری های مان انتقاد می کنند

سخن سردبیر | آن طرف آبی ها چه مستند از عزاداری های مان انتقاد می کنند

در مورد کسانی صحبت کرد که در فضای مجازی به آموزش نوع آرایش در این مجالس برای خانم ها پرداخته اند

داشتم گزارشی در مورد تغییر سبک عزاداری ها در کشور را که ساخته آن طرف آبی ها بود و الحق والانصاف بسیار هم مستند بود نگاه می کردم. خانم گزارشگر کاملا مسلط به موضوع بود؛
* ابتدای گزارش در مورد سر و صدای هیئت های عزاداری بود که تا پاسی از شب ادامه داشت. خانم گزارشگر اشاره ای به صحبت های رئیس شورای هیئت های مذهبی داشت که گفته بود: «91 هزار هیئت مذهبی در سطح ایران در این ایام فعالیت دارند.»
* پس از آن خانم گزارشگر از انتقاداتی که در مورد هزینه های بالای هیئت های مذهبی شده بود صحبت کرد و اشاره کرد به این که اوایل شهریور شورای شهر تهران اعلام کرده بود که نمایشگاه «عطر سیب»؛ نمایشگاهی که برای حمایت از هیئت های مذهبی است  را به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی، برپا نمی کند.
* در ادامه صحبت ها خانم گزارشگر به این اشاره کرد که وحید یامین پور مجری تلویزیون در توئیتی گفته: «اینکه مدام می گویند به جای عزاداری پول ها را خرج کمک به فقرا کنید مانند این است که بگویند دانشکده های علوم پزشکی را تعطیل کنید و پولش را خرج درمان بیماران کنید.
* دستمزدهای کلان برخی از مداحان هم بخش دیگری از صحبت های خانم گزارشگر آن طرف آبی بود که گفت: این دستمزدها حتی شبی به چندین میلیون تومان می رسد و همین اعتراضات بسیاری از مردم را برانگیخته است. او به نقل از رئیس شورای هیئت های مذهبی گفت: «نام 85 هزار مداح در سامانه طوبی ثبت شده است»
* جدای از دستمزدهای کلان، خیلی از اعتراض ها به سبک مداحی بسیاری از این مداحان است که گفته می شود الگوبرداری ای از سبک های غربی است و به دور از مداحی های سنتی ایران است.
* خانم گزارشگر گریزی به صحبت های «طیبه سیاوشی» نماینده مجلس هم زد که گفته بود: «در این نوع عزاداری، به جز فریاد زدن اشعاری بی مفهوم به سبک آهنگ های تند غربی، چیز دیگری به عزاداران که عمدتا جوان هستند آموزش داده نمی شود.
* در آخر گزارش هم خانم گزارشگر در مورد کسانی صحبت کرد که در فضای مجازی به آموزش نوع آرایش در این مجالس برای خانم ها پرداخته اند.  

محسن باقری
سردبیر



کد N1963672

وبگردی