آفتاب

دلایل گرایش به چمن مصنوعی

دلایل گرایش  به چمن مصنوعی

فضای سبز از جمله عواملی است که نه تنها در زیباسازی محیط های اطراف ما تاثیر بسزایی خواهد داشت، بلکه این فضاها نیاز هر شهروندی است چراکه در اکثر محیط های اطراف ما از آن استفاده می‌شود.

فضای سبز از جمله عواملی است که نه تنها در زیباسازی محیط های اطراف ما تاثیر بسزایی خواهد داشت، بلکه این فضاها نیاز هر شهروندی است چراکه در اکثر محیط های اطراف ما از آن استفاده می‌شود. بعنوان مثال، در محیط های شهری و خانگی، فضاهای تفریحی و ورزشی و... استفاده هر چه بیشتر از فضاهای سبز تاثیرات مثبتی بر زندگی افراد آن شهر خواهد گذاشت. همچنین با توجه به روند رو به رشد جمعیت و توسعه مناطق شهری، ایجاد فضاهای تفریحی و ورزشی بسیار بیشتری مورد نیاز است.

اما موضوعی که اینجا مطرح می‌شود این است که فضای سبز نیازمند منابع آب فراوان، هزینه های کاشت و نگهداری زیادی می باشد. این موضوع باعث شده که روز به روز تعداد این فضاهای سبز کاهش پیدا کند و در شهرهای بزرگ دیگر ما فضای سبزی را مشاهده نمی‌کنیم و ضرروت استفاده از آن را نمی‌دانیم، در كشوري مثل ايران كه بيشتر مناطق آن در كمربند خشك جهان واقع شده، شهرها براي مقابله با آلودگي‌هاي صوتي و هوا، همچنين كاهش استرس‌هاي محيطي بيشتر ازهر نقطه ديگري به فضاي سبز نياز دارند.

در حال حاضر، در ایران نیز مانند تمام کشور های بزرگ جدا از هزینه های کاشت و نگهداری، منابع آب کافی برای رسیدگی به این فضاها وجود ندارد و روز به روز در شهرهای بزرگ شاهد کاهش این فضا ها هستیم.

اما چه راهکاری میتوان برای این موضوع استفاده نمود؟

آیا نباید دیگر از این فضاهای سبز استفاده کرد؟

پاسخ این سوال منفی است، تنها می توان جایگزینی مناسب برای فضای سبز شهری انتخاب نمود که هم کمترین استفاده از منابع آب و هم پایین ترین هزینه نگهداری را داشته باشند. در این بین، چمن مصنوعی یکی از بهترین جایگزین ها برای فضاهای سبز طبیعی می باشد.

چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که به نسبت چمن طبیعی استقامت و دوام بیشتری دارد. این چمن‌ها به مراتب متراکم‌تر، مقاوم‌تر از چمن طبیعی است. چمن مصنوعی سبز باقی می‌ماند، تغییرات نامساعد آب و هوا آن را از بین نمی‌برد، به مراقبت و رسیدگی کمتری نسبت به چمن طبیعی نیاز دارد و موجب کاهش هزینه‌های شما در طولانی مدت می شود.

همانطور که اشاره شد، یکی از گرایشات مردم برای زیباسازی محیط، خرید چمن مصنوعی است. از چمن های مصنوعی در تمام فضاهای که از فضای سبز استفاده می‌شود، می‌توان استفاده نمود. بعنوان مثال،  فضاهای بازی برای کودکان و محیط های مدارس - دور استخر - بین سنگ - روی پله - روف گاردن – حیاط – تراس - باغ و باغچه - مراکز ورزشی - فروشگاه ها، هتل ها ، رستوران ها و تالارها - فضاهای باز و سرپوشیده - فضاهای سبز، باغ و باغچه.

در این میان، مجموعه ماناچمن با احترام به طبیعت و ایمنی محیط زیست محصولات به مراتب طبیعی تری برای شما دوستداران محیط زیست تهیه دیده است.

ماناچمن با داشتن تنوع در محصولات و قیمت چمن مصنوعی، گارانتی تغییر رنگ و پوسیدگی در هر شرایط آب و هوایی و دارا بودن کادری متخصص در حوزه نصب و فروش چمن مصنوعی آماده خدمت رسانی به علاقمندان فضای سبز می باشد.

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع چمن های مصنوعی به سایت ماناچمن به آدرس manachaman.com  مراجعه کنید.
کد N1948442

وبگردی