آفتاب

ایران از گفت‌وگو و مذاکره هراس و واهمه‌‌‌ای نداشته و ندارد/ برنامه موشکی به هیچ وجه قابل مذاکره نیست

ایران از گفت‌وگو و مذاکره هراس و واهمه‌‌‌ای نداشته و ندارد/ برنامه موشکی به هیچ وجه قابل مذاکره نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: درخصوص برنامه موشکی کشور هم مجددا تاکید می‌‌کنیم این برنامه دفاعی، بومی و مشروع است و برای حفظ و حراست از کیان کشور و مردم ایران حیاتی است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه فرانسه گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها مواضع روشن و شفاف خود را درخصوص نگرانی‌‌‌های بی‌‌‌مورد و ناشی از برداشت‌‌‌های نادرست و از سر ناآگاهی برخی کشورها اعلام داشته است.

برجام نشانی از حسن نیت ایران و پایبندی به اصل گفت‌وگو بود

وی ادامه داد: مذاکرات برجام که به توافقی مستحکم و بین‌‌‌المللی انجامید، نشانی از حسن نیت ایران و پایبندی به اصل گفت‌وگو و تلاش در جهت بهره‌‌‌گیری از روش‌‌‌های منطقی و مسالمت‌‌‌‌آمیز بود که می‌‌‌توانست مبنایی اصولی و خردمندانه برای سنجش میزان حسن نیت و پایبندی کشورهای غربی به تعهدات خود باشد که با خروج یکجانبه یکی از مدعیان غوغاسالار، زیاده‌‌‌جو و زیاده‌‌‌گو و کاستی و کاهلی دیگران کارنامه غیرقابل قبولی از خود بجای گذاشته‌‌اند. 

ایران از گفت‌وگو و مذاکره هراس و واهمه‌‌‌ای نداشته و ندارد

دولتمردان اروپایی تاکنون به اعلام مواضع سیاسی و تکرار آنها بسنده کرده‌اند

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده است که از گفت‌وگو و مذاکره هراس و واهمه‌‌‌ای نداشته و ندارد و به آن معتقد است، اظهار داشت: در شرایطی که نتایج آن همه تلاش و کوشش همه‌‌‌جانبه ایران و دیگر قدرت‌‌‌های جهانی با قلدری و از سر زیاده‌‌‌خواهی توسط برخی شرکای وزیر امور خارجه فرانسه و به سادگی در برابر عدم توانایی آنان نقض می‌‌شود و دولتمردان اروپایی هم بیشتر تاکنون به اعلام مواضع سیاسی و تکرار آنها بسنده کرده و نتوانسته‌‌‌اند در جهت ارایه تضمین‌‌‌های لازم و کافی مورد انتظار اقدام چشم‌گیری برای حفظ یک توافق بین‌‌‌المللی - که به عنوان مهمترین دستاورد دیپلماسی عصر حاضر به شمار می‌‌‌رود - به عمل آورند، دلیل، ضرورت، اعتبار و اعتمادی برای مذاکره  آنهم برای موضوعات غیرقابل مذاکره باقی نمی‌‌‌ماند.

قاسمی افزود: وزیر امور خارجه فرانسه می‌‌‌‌داند که در این شرایط و براساس تفاهمات انجام شده  قبلی  آنان را گزیر و گریزی از انجام تعهدات‌‌‌شان نیست و ایران و ایرانی را نیز تا عدم انجام تمامی تعهدات آنان هیچ گزیری و گریزی از بی‌‌‌‌‌اعتمادی به آنان نیست.  

سیاست منطقه‌‌‌ای ایران در راستای صلح و امنیت منطقه‌‌‌ای و بین‌‌‌المللی است

برنامه موشکی به هیچ وجه قابل مذاکره نیست

وی اضافه کرد کرد: جهانیان و دولتمردان فرانسه نیز به‌خوبی می‌‌‌دانند سیاست منطقه‌‌‌ای ایران در راستای صلح و امنیت منطقه‌‌‌ای و بین‌‌‌المللی و مبارزه با تروریسم و افراط‌‌‌گرایی است و اگر چنین مبارزه‌‌‌ای خوشایند برخی کشورها که اساسا تنش‌‌زا و بحران‌‌‌ساز هستند، نیست می‌‌‌توانند سیاست‌‌‌‌های خود را اصلاح کنند. درخصوص برنامه موشکی کشور هم مجددا تاکید می‌‌کنیم این برنامه دفاعی، بومی و مشروع است و برای حفظ و حراست از کیان کشور و مردم ایران حیاتی است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

کد N1945954

وبگردی