آفتاب

امید به تاریخ‌سازی در جاکارتا با 8 ستاره وزنه برداری

امید به تاریخ‌سازی در جاکارتا با 8 ستاره وزنه برداری

ایران ورزشی- هشت ستاره پرامید وزنه‌برداری ایران بعد از انجام آخرین جلسه تمرینی خود در اردوگاه آزادی، تهران را به مقصد جاکارتای اندونزی میزبان برگزاری بازی‌های آسیایی 2018 ترک کردند تا به‌عنوان یکی از امیدهای اصلی مدال‌آوری در این دوره از مسابقات خود را برای کسب مدال‌های خوشرنگ مهیا کنند.

به گزارش ایلنا، مجید عسگری در دسته 69 کیلوگرم، علی مکوندی در دسته 85 کیلوگرم، کیانوش رستمی و سهراب مرادی در دسته 94 کیلوگرم، علی هاشمی و محمدرضا براری در دسته 105 کیلوگرم و در نهایت بهداد سلیمی و سعید علی‌حسینی در دسته 105+ کیلوگرم ترکیب اصلی کاروان وزنه‌برداری اعزامی به هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی را تشکیل می‌دهند.

کاروانی که قطعا در جمع تیم‌های شرکت کننده این دوره جزو پرستاره‌ترین تیم‌های حاضر در جاکارتا به شمار می‌رود. حضور سهراب مرادی، کیانوش رستمی و بهداد سلیمی به‌عنوان 3 ملی‌پوش طلایی وزنه‌برداری ایران در بازی‌های المپیک و رکوردشکن وزنه‌برداری جهان به همراه 5 وزنه‌بردار دیگری که همگی صاحب عنوان و مدال در رقابت‌های آسیایی و جهانی در رده سنی بزرگسالان هستند، باعث می‌شود تا سطح توقع از این تیم در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی بالاتر از قبل باشد.

ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران که با هدایت حسین برخواه در این دوره از بازی‌ها به مصاف رقبای آسیایی خود می‌روند، قرار است پس از اسکان در دهکده بازی‌ها بلافاصله تمرین‌های خود را بدون استراحت برای تطبیق با شرایط آب و هوایی جاکارتا در محل برگزاری مسابقات آغاز کنند. سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در پیش بینی خود از این دوره بازی‌ها اعلام کرد که به کسب حداقل 3 مدال طلا در اوزان 94، 105 و 105+ کیلوگرم خوشبین است و این در حالیست که بررسی شرایط هم همین را نشان می‌دهد و حکایت از این دارد که اگر اتفاق خاصی در حین برگزاری مسابقات رخ ندهد، تیم ملی ایران در این 3 وزن شانس اصلی کسب نشان طلا به حساب می‌آید اما نباید یک نکته را نادیده گرفت.

در دسته 105 کیلوگرم حضور «رسلان نورالدینف» فوق ستاره ازبک‌ها در جاکارتا و شرایط آمادگی این وزنه‌بردار خیلی می‌تواند در عملکرد 2 وزنه‌بردار اعزامی کشورمان یعنی هاشمی و براری برای کسب نشان طلا مهم و سرنوشت‌ساز باشد زیرا اگر نورالدینف از نظر آمادگی رکوردی در شرایط آرمانی باشد بعید است ما بتوانیم در این وزن طلایی شویم اما اگر وضعیت جور دیگری باشد قطعا بچه‌های 105 کیلویی ما با اندکی هوشمندی بیشتر در انتخاب وزنه‌های خود می‌توانند در این وزن شانس طلایی شدن داشته باشند اما در دسته 94 و 105+ کیلوگرم (فوق سنگین) قطعا به واسطه حضور شاخص‌ترین چهره‌های وزنه‌برداری ایران در این دو وزن کسب هر نتیجه‌ای به جز مدال طلا برای ما حکم ناکامی و شکست را دارد.

در اوزان 85 و 69 کیلوگرم هم باتوجه به اینکه کفه ترازوی آمادگی رقبای آسیایی در برابر نماینده‌های جوان وزنه‌برداری ایران سنگینی می‌کند، کسب مدال بدون توجه به رنگ و مرغوبیت آن برای کاروان وزنه‌برداری ایران افتخاری بزرگ و قابل تقدیر محسوب می‌شود.

کد N1935458

وبگردی