آفتاب

نخست‌وزیر ارمنستان دعوت‌نامه‌ رسمی سفر به ایران را دریافت کرده است

نخست‌وزیر ارمنستان دعوت‌نامه‌ رسمی سفر به ایران را دریافت کرده است

سفیر ارمنستان در تهران اعلام کرد :هفدهمین نشست سران کشورهای سازمان فرانکوفونی francophonie (کشورهای فرانسوی زبان) در ۱۱ و۱۲ اکتبر در ایروان برگزار می‌شود .

به گزارش ایسنا این دیپلمات ارشد ارمنستانی در تهران ، صبح روز سه‌شنبه در یک نشست مطبوعاتی در ادامه افزود: در این نشست سران ده ها کشور عضو این سازمان از جمله  مکرون، رییس‌جمهور فرانسه حضور خواهند داشت .

وی در این نشست اعلام کرد : ۸۴ کشور عضو این سازمان هستند که حدود ۲۷۴ میلیون نفر را در بر میگیرد  و کشور ارمنستان در سال ۲۰۱۲ به این سازمان پیوسته است .

سفیر ارمنستان در تهران همچنین در این نشست در پاسخ به سوال ایسنا در مورد زمان سفر نخست‌وزیر جدید ارمنستان به تهران گفت: نخست‌وزیر  ارمنستان دعوت نامه‌ای رسمی از سوی آقای روحانی برای انجام  این سفر دریافت کرده است ولی هنوز  زمان  انجام  این سفر مشخص نیست .

وی افزود: اگرچه برنامه‌های مقامات  دو کشور از نظر سیاسی سنگین است ولی  امیدوارم این سفر در طول سال جاری انجام شود، البته  پیش از انجام این سفر اگر در مجامع و نشست های بین‌المللی فرصتی  فراهم شود امکان دیدار و رایزنی مقامات دو کشور در حاشیه این نشست ‌ها نیز وجود دارد .

این خبر تکمیل می‌شود.

کد N1931462

وبگردی