آفتاب
گزافه‌گویی پمپئو در اندونزی:

مذاکره با ایران زمانی اهمیت دارد که تهران رفتار خود را تغییر دهد

مذاکره با ایران زمانی اهمیت دارد که تهران رفتار خود را تغییر دهد

وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار یاوه‌گویی‌های خود علیه ایران مدعی شد که مذاکره با ایران زمانی اهمیت دارد که تهران متعهد باشد رفتار خود را تغییر دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبسایت وزارت امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده که به اندونزی سفر کرده است، امروز -یکشنبه- در مصاحبه‌ای که از شبکه مترو پخش شد به سوالاتی درباره ایران پاسخ داد.

مجری این برنامه گفت: شنیده‌ایم که ترامپ دنبال دیدار با روحانی است؛ پیشنهادی که رییس‌جمهور ایران آن را رد کرد. آیا این به معنی شکست مذاکرات است؟ قدم بعدی آمریکا چیست؟

پمپئو در پاسخ با تکرار یاوه‌گویی‌های مقام‌های آمریکا مدعی شد: « ایران حکومتی با اکثریت شیعه است که بزرگترین حامی تروریسم و ناقض حقوق بشراست؛ این چیزی است که آمریکا به دنبال متوقف کردن آن است.»

وی با بیان اینکه تغییر رفتار ایران، خواسته‌ای است که ما دنبال آن هستیم، ادعا کرد: « بدون توجه به اینکه توافقی وجود داشته باشد یا موجه بودن مذاکره با ایران، ترامپ همواره گفته که برای گفت‌وگو (با ایران) آمادگی دارد اما این مساله زمانی اهمیت دارد که ایران متعهد باشد رفتار و روش خود را در مسائل ذکر شده تغییر دهد.»

ترامپ پیش از این در پیامی توییتری از تمایل خود برای مذاکره بدون پیش‌شرظ با رئیس‌جمهوری کشورمان خبر داده بود.  پس از آن پمپئو اعلام کرد که مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا بدون هیچ شرطی امکان‌‌پذیر نیست.

روز گذشته نیز برخی رسانه‌های عبری‌زبان مدعی برنامه دیدار ترامپ و روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شدند.

کد N1924959

وبگردی